Promocja książki Agnieszki Kłos Całkowity koszt wszystkiego

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 12 grudnia 2007

18 grudnia o godz. 18.00 w Kinie Wrzos w Krakowie (ul. Zamoyskiego 51), odbędzie się promocja książki Agnieszki Kłos "Całkowity koszt wszystkiego".

Prowadzenie spotkania: Eryk Ostrowski.

Podczas promocji pokaz slajdów "Capitals" autorstwa Agnieszki Kłos z towarzyszeniem muzyki zespołu Petrol z Serbii.




Narratorka "Całkowitego kosztu wszystkiego" udowadnia, że na co dzień każdy z nas żyje w kilku miastach naraz. Agnieszka Kłos mierzy się z najpopularniejszymi wcieleniami mężczyzn w naszej kulturze. - Kobiet nie ma - mówi w swoich utworach - a po mężczyznach zostały zgliszcza. Warto ocenić skalę kulturowego zniszczenia w jej prozie.

"Można czytać tę prozę jako wyraz dystansu wobec powszechnych fetyszy i marzeń. Jako próbę dekonstruowania oczywistych symboli. Jako przymiarkę kobiety do ról nieoczywistych, w tym wcieleń męskich. Agnieszce Kłos nie brakuje konceptów, stać ją na ironię i dystans, a zarazem opowiada o sprawach ważnych. Kompozycja tomu każe zadać pytanie o to, kto mówi. Nie ma wątpliwości, że narratorka wszystkich fragmentów, bez względu na przybierane maski, jest jedna. Odtwarzam jej głos jako mocno brzmiący, zdecydowany, dojrzały, ale i świeży, bezkompromisowy. Proza, którą opowiada, pomoże wielu czytelnikom zrozumieć pewien wycinek świata, zbliżyć się do wrażliwości pokoleniowej, dotknąć ważnych punktów na mapie rozproszonych narracji dnia dzisiejszego."

Inga Iwasiów


Agnieszka Kłos:

Stypendystka Ministra Kultury na warsztatach literackich prowadzonych przez Jerzego Pilcha, Tadeusza Słobodzianka, Ingmara Villquista i Ireneusza Brzyka. Laureatka wielu konkursów literackich, m.in. Uniwersytetu Gdańskiego, w którym otrzymała wyróżnienie „ex quo" z Dorotą Masłowską. Pracowała w „Gazecie Wyborczej" i "Dużym Formacie". Jest redaktorką pisma „Rita Baum" i magazynu internetowego www.ritabaum.serpent.pl oraz wiceprezeską Stowarzyszenia Artystycznego „Rita Baum". Autorka projektu multimedialnego związanego z mapą pamięci Wrocławia "Breslau cv". Publikuje analizy, krytyki, felietony, recenzje i fotografie, m.in. w „Pozytywie", „Arteonie", "Formacie", portalach www.e-teatr.pl, www.swiatobrazu.pl, www.feminoteka.pl, www.wywrota.pl. Wykłada fotografię prasową i dziennikarstwo internetowe w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Prowadzi literackie i dziennikarskie blogi w sieci (www.agniusza.blog.pl, www.ifigenia.blog.pl), prezentuje fotografie oraz instalacje podczas indywidualnych i zbiorowych wystaw. Od kilku miesięcy prowadzi cykl autorskich spotkań i wykładów poświęconych współczesnej sztuce, „Wolna Amerykanka" oraz spotkań z pisarzami i wydawcami - "Czytelnia Gepperta" w Otwartej Pracowni Gepperta we Wrocławiu.

literatura