Dopiero zakładasz swoją witrynę w sieci? A może już kilka lat prowadzisz firmę, ale chcesz zwiększyć w niej sprzedaż? Pozycjonowanie sklepu pomoże ci trafić do nowych użytkowników i przekształcić ich w klientów! Przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź, na czym polega ta usługa oraz jakie korzyści ci przyniesie.
Czym jest pozycjonowanie sklepu? Dlaczego warto się na nie zdecydować?
Pozycjonowanie sklepu polega na działaniach, które dostosowują stronę do wymagań Google. Dzięki temu pojawia się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego czynności z zakresu tej usługi obejmują również sprawdzenie, czy witryna jest przyjazna dla użytkowników. Czy szybko się ładuje? Czy wygląda równie dobrze na telefonie co na laptopie? Czy zdjęcia są dobrej jakości, a tekst czytelny? Te wszystkie parametry decydują o tym, czy użytkownik tylko przejrzy stronę twojego sklepu, czy zrobi na niej też zakupy.
Wyższa pozycja w wyszukiwarce Google — dla ciebie oznacza wzrost sprzedaży!
Aby klienci zdecydowali się na zakupy w twoim sklepie, najpierw muszą wiedzieć o jego istnieniu! Nawet jeżeli sprzedajesz produkt o wiele lepszy jakościowo od konkurencji, ale w wynikach wyszukiwania wyświetlasz się na drugiej lub późniejszej stronie, to prawdopodobnie większa liczba użytkowników nie trafi na ofertę twojego sklepu.
Dlaczego tak się dzieje? Większość internautów kończy przeglądanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To tym witrynom ufają bardziej i są dla nich wiarygodniejsze — zadbaj więc o to, by twoja strona była jedną z nich.
Szybko ładująca się i czytelna witryna to większe szanse na to, że użytkownik stanie się kupującym
Wyszedłeś kiedyś z jakiejś strony internetowej, bo zbyt długo się ładowała? Tak zrobiła większość z nas! Ważne jest więc to, żeby twój sklep nie był jedną z tych irytujących witryn, na których wykonanie jakiegoś działania zajmuje wieczność.
Aby strona zachęcała do zakupu, powinna być czytelna. Pozycjonowanie sklepu obejmuje również zadbanie o wysokiej jakości zdjęcia produktów i kontrast pomiędzy napisanie a tłem. Ważna jest również intuicyjność witryny, czyli łatwość poruszania się po niej i szybkie znajdowanie kategorii produktów czy ikonki koszyka.
Zadbanie o te wszystkie aspekty sprawi, że twoja strona będzie przyjazna dla użytkownika. Z wizyty na niej wyniesie pozytywne wrażenia. Dzięki temu prawdopodobnie wróci po kolejne zakupy w przyszłości, a także poleci twój sklep znajomym.
Content, który odpowie na zapytania i problemy klientów — bądź firmą, która wzbudza zaufanie
Umieszczenie na stronie swojego sklepu artykułów blogowych i bogatych w przydatne informacje opisów kategorii i produktów pomoże ci stać się wiarygodniejszym w oczach klientów. To właśnie w twojej witrynie znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jeżeli będą merytoryczne — uznają cię za eksperta w swojej witrynie. Zwiększy się tym samym zaufanie do sklepu i prawdopodobnie użytkownicy zostaną, by to właśnie w nim dokonać zakupu.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Pozycjonowanie może wymagać pewnego budżetu, pracy i wprowadzenia zmian w witrynie, ale ten wysiłek z pewnością się opłaca! Pozwoli ci zwiększyć liczbę klientów, a tym samym podwyższyć sprzedaż i osiągać wymarzone cele sprzedażowe. A ze zwiększonymi finansami twoja firma będzie się szybciej rozwijać.
Pozycjonowanie sklepów on-line to działania na różnych płaszczyznach, które mają jeden cel: zwiększyć sprzedaż w twojej firmie. Te czynności powinny być dopasowane do potrzeb twojej witryny i klientów. Warto w tej kwestii podjąć współpracę z doświadczoną agencją, która zadba o to, by pozycjonowanie było skuteczne!