Kilka dni temu ruszyła kolejna odsłona kampanii "Dziecko w Sieci", którą poświęcono problemowi przemocy rówieśniczej z użyciem Internetu i telefonów komórkowych. Akcja pod hasłem "STOP cyberprzemocy", którą przygotowała Fundacja Dzieci Niczyje jest odpowiedzą na wysoką skalę tego problemu w naszym kraju.
Z badań przeprowadzonych przez Gemius S.A. dla Fundacji Dzieci Niczyje w styczniu 2007 roku wynika, że ponad połowa dzieci, które korzystają z Internetu doświadcza różnych form przemocy w sieci. Aż 57 procent dzieci w wieku 12-17 lat była przynajmniej raz obiektem zdjęć lub filmów wykonanych wbrew ich woli, a 21 procent najmłodszych doświadczyła poniżania, ośmieszania i upokarzania. Dzieci przyznawały również, że były straszone i szantażowane.
W ramach akcji od 24 stycznia do końca marca 2008 roku w ogólnopolskich oraz lokalnych mediach pojawią się reklamy telewizyjne oraz prasowe (adresowane do osób dorosłych), które zwracać będą uwagę na problem cyberprzemocy. Na potrzeby akcji powstał również film edukacyjny skierowany do młodzieży, który wraz ze scenariuszami zajęć oraz plakatami trafi do szkół gimnazjalnych w całym kraju. Tego typu działania mają pozwolić na dyskusję o problemie cyberprzemocy w polskich szkołach.
Organizatorzy przedsięwzięcia chcą uświadomić dzieciom oraz młodzieży, że nawet niewinne żarty z użyciem telefonów komórkowych czy Internetu mogą doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji, zarówno dla ofiar, jak i dla sprawców tego typu działań. Ponadto przekaz akcji ma promować ofertę helpline.org.pl, który jest projektem Fundacji Dzieci Niczyje oraz Fundacji Grupy TP, w ramach którego udzielana jest pomoc dzieciom w sytuacji zagrożenia w Internecie.
Kampania "Dziecko w Sieci" jest częścią programu Komisji Europejskiej "Safer Internet", który realizowany jest w naszym kraju przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK.
źródło: Polska.pl