12–13 grudnia 2015
godz. 19:00
MiserArt – strefa kultury w labiryncie wykluczenia, ul. Cybulskiego 35a
wstęp wolny
Przychodzę, żebyście czarnej nocy nie czynili w biały dzień.
Papusza, poetka cygańska
Tematem przewodnim spektaklu jest podróż zarówno w znaczeniu wędrówki, drogi z jednego miasta do drugiego, od jednego spotkania do kolejnego, jak i wewnętrznej podróży człowieka z uwzględnieniem jego emocji, środków wyrazu i ekspresji. To podróż, która pozwala odkryć i przekroczyć granice, pokonać odległości i zmierzyć się z tym, jak postrzegamy świat zewnętrzny, jego kolory, różnorodność i wielorakość. Przeciwstawność zawarta w tytule spektaklu jest punktem wyjścia dla tej podróży. Sprzeczność świata – jej źródłem. W ślad za Dantem i Marco Polo zabieramy publiczność na wyprawę przez „miasta”, twarze i muzykę, czyniąc ją częścią wielokolorowej historii, w której słowa łączą nawet te najodleglejsze światy.
Występują: Agnieszka Bresler, Joshua Doerksen, Aleksandra Gronowska, Aleksandra Kugacz, Diego Pileggi, Mariae Śmiarowska
Reżyseria: Diego Pileggi
Współpraca artystyczna: Samuel Alty, Katarzyna Kapela, Jacek Timingeriu
Koordynator projektu: Agnieszka Krzaczkowska
UKRYTE MIASTA to otwarty dla zróżnicowanej publiczności cykl bezpłatnych wydarzeń muzycznych i teatralnych odbywających się w 2015 roku w nieteatralnych przestrzeniach usytuowanych na wrocławskim Nadodrzu: w MiserArt oraz Zakładzie Karnym nr 1. Projekt ma na celu uwidocznić miejsca ukryte na mapie Wrocławia przez wykorzystanie ich jako przestrzeni działalności artystycznej, wymiany doświadczeń i dialogu społecznego w obrębie kultury.
Międzynarodowy zespół Jubilo prowadzi projekty edukacyjno-społeczne i teatralne w środowiskach marginalizowanych, pracując m.in. z dorosłymi z doświadczeniem choroby psychicznej, młodzieżą niepełnosprawną fizycznie i umysłowo, dziećmi romskimi z wrocławskiego koczowiska, uchodźcami z Bośni, osobami bezdomnymi czy więźniami. Powstały pod koniec 2011 roku zespół wyraża protest przeciw wykluczaniu z kultury i marginalizacji społecznej, dążąc do przełamywania barier społecznych, ekonomicznych, językowych i kulturowych przez akcje i interwencje artystyczne, których płaszczyznę wymiany stanowi język teatru i muzyki. Performatywny charakter swojej pracy zespół rozwija od 2013 roku w ramach zgromadzeń performatywnych Scherzo (Scherzo # 1, Ośrodek Postaw Twórczych, grudzień 2013; Scherzo nad Odrą, Instytut Grotowskiego, czerwiec 2014; oraz Scherzo na Andrzejki, MiserArt – strefa kultury w labiryncie wykluczenia, listopad 2014) – wydarzeń artystycznych na pograniczu zgromadzenia, akcji performatywnej, koncertu i muzycznego jam session.