Wybrane przez Macieja Rychłego obrazy mistrzów malarstwa zawierają szczegółowy zapis muzyczny, którego odczytanie jest podstawą spotkania trójki artystów. W „Uwolnionych dźwiękach” dzieło sztuki z przeszłości umożliwia muzykom Elisabeth Seitz, Mateuszowi Rychłemu i Maciejowi Rychłemu stworzenie szczególnej akcji artystycznej, na którą składają się dźwięk, sztuka wizualna, muzyka dawna i malarstwo europejskie.
Występują: Maciej Rychły, Mateusz Rychły, Elisabeth Seitz
Data: 26, 27, 28, 29.03.2015
Godzina: 19.00
Bilety: 10 zł (ulgowe) / 20 zł (normalne) – www.ticketpro.pl lub sieć Salonów Empik
Miejsce: Teatr Pieśń Kozła, ul. Purkyniego 1, Wrocław
Informacja: tel. 71 342 71 10, office@piesnkozla.pl, www.piesnkozla.pl
Artyści:
Maciej Rychły
Muzyk, psycholog, współzałożyciel Kwartetu Jorgi dla którego komponuje i gra na instrumentach pasterskich. W latach 1989 - 2004 związany z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych Gardzienice. Współzałożyciel Orkiestry Antycznej (2001) i Chorei (2004), która inspiruje się jego kompozycjami. Współpracuje z teatrami (Teatr Witkacego w Zakopanem, Royal Shakespeare Company w Stratfordzie, National Theatre w Londynie) oraz uczelniami wyższymi (Instytut Kultury Polskiej UW, Instytut Sztuki PAN, Radiowe Centrum Kultury Ludowej Program II Polskiego Radia). Twórca muzyki do filmów oraz programów radiowych. Obecna współpraca z teatrem Pieśń Kozła zaowocowała skomponowaniem muzyki do spektakli „Pieśni Leara”, „Portrety Wiśniowego sadu” i najnowszego projektu „Return to the Voice”.
Mateusz Rychły
Mateusz Rychły jest gitarzystą grającym muzykę folkową, bluesową, celtycką. Inspiruje się dźwiękami Wysp Brytyjskich, Ameryki, Bałkanów i Polski. Gry na gitarze uczył się między innymi od Marka Raduli, Witka Żuromskiego i wielu innych cenionych polskich muzyków. Prowadził warsztaty muzyczne na festiwalu Woodstock. W zespole The Roadhouse gra muzykę folk-bluesową. Nauczyciel w prywatnej szkole muzycznej w Poznaniu.
Elisabeth Seitz
Studiowała grę na psałterium i muzykę dawną w Linz, Monachium i w Konserwatorium Królewskim w Hadze. Grając we francuskim zespole L'Arpeggiata znacząco przyczyniła się do umiejscowienia swojego szczególnego instrumentu w krajobrazie muzyki artystycznej. Koncertuje i nagrywa muzykę dawną, współczesną i muzykę świata z wieloma wybitnymi muzykami z całej Europy.