W tym miesiącu warszawskie sceny Teatru Współczesnego i Nowego Teatru czekają na ekofanów, którzy wezmą udział w konkursach na profilu FB kampanii EKOPREZENT. Do wygrania zaproszenia na: Hamleta, Saszkę, Zabójcę, Requiem, Ludzie i anioły oraz Apokalipsę.
Na widzów czekają nie tylko wrażenia artystyczne. W foyer teatrów można będzie dostać także ekoporadniki kampanii z praktycznymi poradami, jak na co dzień dbać o środowisko naturalne.
Głównym celem kampanii, zapoczątkowanej w 2013 roku, jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zmian klimatycznych oraz wpływu każdego człowieka na tempo tych zmian. Motywem przewodnim trwającej aktualnie edycji kampanii są opakowania i odpady opakowaniowe.
Organizatorzy zachęcają do podejmowania prostych ekopostanowień – zmiany swoich codziennych nawyków w domu czy pracy. Można to robić za pomocą specjalnego formularza dostępnego na portalu kampanii.
Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło także wiele firm oraz instytucji kultury. Dotychczas w przedsięwzięcie włączyły się m.in.: Teatr Współczesny, Nowy Teatr, Teatr Polonia, Och-teatr, Kino Muranów i Kino Femina tworząc swego rodzaju Kulturalną Koalicję Klimatyczną.
Odwiedzając portal kampanii www.ekoprezent.org oraz jej profil na Facebooku można śledzić na bieżąco kolejne konkursy, w których do wygrania będą zaproszenia na spektakle.
Kampania dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej. Partner merytoryczny: EKO-PUNKT.
Organizator kampanii: Centrum UNEP/GRID-Warszawa jest ośrodkiem światowej sieci GRID (Global Resource Information Database), której celem jest wzmocnienie efektywnego zarządzania zasobami środowiska naturalnego na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym, przez gromadzenie, analizowanie i upowszechnianie danych o środowisku. Centrum jest partnerem jednostek samorządowych, oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Kampania „Zrób prezent sobie i środowisku” - zapoczątkowana jesienią 2013 roku. Głównym celem kampanii jest podniesienie poziomu świadomości społeczeństwa (w tym przedsiębiorców) w zakresie zmian klimatu i wpływu człowieka na te procesy, a także kształtowanie pożądanych postaw i zachęcenie do podejmowania działań przyjaznych środowisku. Motywem przewodnim trwającej aktualnie II edycji kampanii są opakowania i odpady opakowaniowe.
Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Więcej na: www.ekoprezent.org