Poprzez działania fizyczne, monologi i śpiew Rose i Faraone spróbują na nowo odkryć mit. „Król o tysiącu twarzy” wyrusza w podróż przez ciemny las, prowadzony przez swą piękną wybrankę, kobietę-dżina. Ona jest Czarodziejką, Undine, Anną Livią Plurabelle. On jest Percevalem, Dantem, Finneganem.
Jak stwierdził Shunryū Suzuki: „Gdy stajemy się naprawdę sobą, zmieniamy się w wahadłowe drzwi i jesteśmy od wszystkiego niezależni, a zarazem od wszystkiego zależni. To właśnie jest absolutna wolność”. Na tych założeniach opiera się praca Rose i Faraone. Performerzy budują most do niezależności, nawiązują ze sobą kontakt, wykorzystują rekwizyty (drewno, kamień, miękki metal, wodę, tkaninę) i dzielą się energią.
Peter Rose i Annamaria Faraone tworzą w Berlinie projekt Practical Works, którego celem było umożliwienie grupie artystów i znajomych grania, tworzenia narzędzi twórczych i duchowej praktyki. W ramach Practical Works prowadzony jest trening aktora w zakresie ciała i głosu, realizowane są spektakle i warsztaty „Awakening Practice” (realizowane również w 2009 roku przy wsparciu Instytutu Grotowskiego w ramach obchodów Roku Jerzego Grotowskiego w Berlinie).
W „Wahadłowych drzwiach” wykorzystano między innymi teksty: „Tristan” Gottfrieda von Strassburga, „Wydrążeni ludzie” i „Cztery kwartety” T.S. Eliota, „Undine Geht” Ingeborg Bachman, „Parsifal” Wolframa von Eschenbacha oraz „Finnegans Wake” Jamesa Joyce’a.
Twórca Practical Works, Peter Rose, w latach 1977–1981 uczestniczył w działaniach parateatralnych Teatru Laboratorium: „Medytacjach na głos” Ludwika Flaszena i ośmiodniowych warsztatach Ryszarda Cieślaka oraz w projekcie „Drzewo Ludzi” (1978/1979), a także Teatrze Źródeł (1980). W latach 1977–2006 stworzył spektakle “The Circular Heavens”, “Over the Wall Stories”, “Berlin Zoo”, “Loyaltown”, “USA!”, “Diamond Fever”, “test-traveler/polar star” oraz “Cleansing the Senses”. W latach 1990–1991 Berlin Zoo zostało zrealizowane w wersji telewizyjnej, otrzymując wyróżnienie Amerykańskiego Instytutu Filmowego w kategorii nowych gatunków performatywnych.
Bilety na spektakl kosztują 15 zł, rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.pl; tel. 71 34 45 320 lub www.biletin.pl.
Więcej informacji: www.peterrose.org oraz www.grotowski-institute.art.pl.