W ramach Obchodów Święta Wrocławia swoje spektakle przedstawią: Kamila Klamut wraz z Marianą Sadovską, Maite Tarazona, Natalia Połowynka, Anna Krotoska i Alexandra Kazazou, Ewa Benesz, Aleksandra Kugacz. 19 i 20 czerwca o godz. 19:00 Kamila Klamut, aktorka Teatru ZAR przypomni historię Camille Claudel, rzeźbiarki zamkniętej w zakładzie psychiatrycznym na 30 lat. Tym razem na scenie Kamili Klamut towarzyszyć będzie Ewa Pasikowska.
21 czerwca gorąco polecamy premierę spektaklu „Kwiaty przydrożne” w wykonaniu Hiszpanki Maite Tarazony. Tematem są kobiety poszkodowane przez mechanizm wojny. Projekt zrodził się z potrzeby znalezienia odpowiedzi na pytania: co się wydarzyło podczas wojny domowej w Hiszpanii, w jej wyniku i podczas represji? Co spotkało normalnych ludzi, ofiary wojny? Co stało się z tymi, którzy przegrali wojnę i wszystko utracili? Z potrzeby znalezienia odpowiedzi na pytania: dlaczego o tym nie mówimy? Dlaczego żyjemy tak, jakby nic się nie wydarzyło? Wreszcie z potrzeby głośnego mówienia o wojnie, kobietach, dzieciach, niewinnych świadkach rozpadu świata na kawałki, o ich zdumionych oczach.
Kolejnego dnia na w Sali Teatru Laboratorium zagości Nalia Połowynka z koncertem „Kwitka-newista”. Artystka zaprezentuje pieśni liturgiczne dawnej Ukrainy, ukraińskie pieśni ludowe, muzyka barokowa (kantaty) oraz romanse klasyczne.
23 czerwca Anna Krotoska w spektaklu „Linatendu” opowie o bólu i stracie. Krotoska porusza gestem i słowem, a światło i muzyka dopełniają całości. Spektakl wyreżyserowała Alexandra Kazazou, ze Studia Matejka.
24 czerwca Ewa Benesz zaproponuje XII księgę „Pana Tadeusza”, czyli „Kochajmy się”. Ewa Benesz brała udział w pierwszym etapie prób do „Apocalipsis cum figuris” w Instytucie Aktora – Teatrze Laboratorium we Wrocławiu, zakończonych pokazem Ewangelii; współpracowała z Reną Mirecką. Przez lata wędrowała po kraju z „Panem Tadeuszem” Adama Mickiewicza, głównie wzdłuż granicy wschodniej kraju, od Chełma po Sejny (1974–1977), i w Kaliskiem, we współpracy z Muzeum Adama Mickiewicza w Śmiełowie (1980–1981). Mówiła „Kochajmy się” również we Włoszech. Jak twierdzą krytycy w jej wykonaniu Mickiewiczowska fraza brzmi lekko i potoczyście.
Ostatni spektakl, to „Wyjścia” Aleksandry Kugacz. 25 czerwca będzie można prześledzić zmiany, jakie zaszły od ubiegłorocznego pokazu, prezentowanego podczas pierwszej edycji „Monosytuacji” – cyklu małych form teatralnych organizowanego przez Instytut Grotowskiego. „Wyjścia” to spektakl inspirowany w znacznej mierze prozą Herty Müller, której opowieści o życiu i śmierci w Rumunii czasów reżimu Ceauşescu nieustannie przeplatają się ze wspomnieniami z dzieciństwa spędzonego w niemieckiej wsi w Banacie. Stały się zarówno pretekstem, jak i materiałem do stworzenia spektaklu. Pracy nad nim towarzyszyły wyprawy do Rumunii będące okazją do spotkań z wieloma świadkami ówczesnych wydarzeń, a także z „lăutari”, tradycyjnymi muzykami z rejonu Gorj w Oltenii.
Wszystkie spektakle zaprezentowane zostaną w Sali Teatru Laboratorium, początek godz. 19:00. Bilety (15 zł) do nabycia na portalu Biletin oraz w sekretariacie Instytutu Grotowskiego (rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.p,l tel. 71 34 45 320).
Więcej: http://www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1688&lang=pl
http://grotcenter.biletin.pl/