MONTOWNIA BIS – „Na pełnym morzu”: premiera w Teatrze Powszechnym

Redakcja
Redakcja
Kategoria teatr · 18 kwietnia 2014

Projekt teatralny dla młodych twórców
MONTOWNIA BIS


HAŃBA
„Na pełnym morzu”
Sławomir Mrożek

Opieka artystyczna – Tomasz ZADRÓŻNY (Teatr BAZA)
Reżyseria – Mateusz TREMBACZOWSKI
Scenografia – Teatr BAZA
Muzyka – Wybiórczo-Twórcza
Obsada - Dawid CZUPRYŃSKI, Daniel GUZDEK, Dawid POKUSA, Mateusz TREMBACZOWSKI

Premiera: 28 kwietnia, g. 19:30, Teatr Powszechny - Mała Scena, Warszawa


„Na pełnym morzu” to absurdalny dramat o kondycji człowieka, umieszczonego przez tajemniczą siłę w sytuacji ekstremalnej i groteskowej. Przed trzema bohaterami pojawia się tragiczne i komiczne zarazem pytanie: „Kogo mamy zjeść”? Mały, Gruby i Średni to trzy skrajnie różne charaktery. Pozostawieni na tratwie, pozbawieni jedzenia, korzystając z argumentów politycznych, moralnych i historycznych próbują przekonać pozostałych bohaterów do konsumpcji swojego towarzysza. Pełna humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji historia trzech rozbitków, pozwala na chwilę zatopić się w nieograniczonym dowcipie Sławomira Mrożka.


O nas: Z jednej strony można powiedzieć, że nasze spotkanie było przypadkowe, z drugiej zaś można uznać, iż kryje się za tym wybuch czarnej dziury w galaktyce Andromedy. Od dłuższego czasu skłaniamy się ku temu, że druga opcja jest bliższa prawdy, ponieważ graniczy z cudem, że cztery tak skrajnie różne charaktery z tak specyficznymi oczekiwaniami wobec życia i teatru, były w stanie stworzyć jeden spektakl. Naszą grupą wstrząsały kataklizmy, huragany, zamiecie, burze wodne, aż stało się... Nasza mała, delikatna, drewniana tratwa jest gotowa rzucić wyzwanie Posejdonowi. HAŃBA wypływa na pełne morze!


Biogramy twórców:

Dawid CZUPRYŃSKI: Absolwent wydziału aktorskiego PWST. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: "Love & Information" Caryl Churchill w reż. Moniki Strzępki oraz "Naszej Klasie" Tadeusza Słobodzianka w reż. Łukasza Kosa. W kwietniu 2014 wystąpi w najnowszej premierze Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach - "Poskromieniu złośnicy" w reż. Katarzyny Deszcz. W marcu 2014 r. zadebiutował na dużym ekranie w filmie „Kamienie na szaniec” w reż. Roberta Glińskiego, gdzie zagrał Tadeusza Chojko, pseudonim "Bolec”.

 

Daniel GUZDEK: Ukończył PWST w Krakowie. Występował na deskach Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie i oraz Teatru Muzycznego Roma w Warszawie. Pojawił się również w filmie Weroniki Migoń "Facet (nie)potrzebny od zaraz" i filmie krótkometrażowym "Oczy otwarte" Rafała Bieńko.

 

Dawid POKUSA: Absolwent PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi. Współpracował m.in. z Janem Komasą, Robertem Glińskim, Arturem Żmijewskim, Marcinem Wroną, Krzysztofem Langiem, Bartoszem Paduchem.

 

Mateusz TREMBACZOWSKI: Absolwent krakowskiej PWST. Zagrał w „Róży” Wojciecha Smarzowskiego i  „Kamieniach na Szaniec” Roberta Glińskiego. W swoim dorobku teatralnym ma m.in. rolę Dymitra w „Braciach Karamazow” w reż. Anny Leśniak w Teatrze Śląskim w Katowicach.

 

Tomasz ZADRÓŻNY: reżyser teatralny, pedagog, animator kultury. Ukończył Akademię Teatralną w Warszawie w 2001 roku. Tam wyreżyserował swój pierwszy spektakl w kole naukowym - „Grę snów” na podstawie dramatu Strindberga. Była asystentem reżyserów Piotra Cieplaka i Krystiana Lupy. Prowadził Teatr 108, gdzie reżyserował, tworzył spektakle, projekty spotkań z artystami, wyprawy artystyczne, wieczory tematyczne. Z Teatrem 108 odwiedził Niemcy, Ukrainę, Kazachstan, Kirgistan. Ukończył Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach, brał też udział w stażach w Odin Teatret (Dania), w Centrum Jerzego Grotowskiego i Thomasa Richardsa z Pontedery (Moskwa). Czerpie doświadczenia z bezpośredniej pracy z Teatrem Katathali, Teatrem Derevo, Teatrem Ósmego Dnia, Leszkiem Bzdylem, Yoshim Oidą, Andreyem Drozninem, Rimasem Tuminasem, Lwem Dodinem. Dzięki stypendium Ministra Kultury studiował aktorstwo i reżyserię w Petersburskiej Akademii Teatralnej. Wziął udział w międzynarodowym seminarium poświęconym metodzie aktorskiej M. Czechowa. Po powrocie do kraju założył Studio Teatralne przy DK Dorożkarnia (autorski program) i Stowarzyszenie Teatralna Chata. Po pięciu latach działalności, doceniony przez władze miasta, otrzymał lokal na własny teatr i ośrodek artystyczno – edukacyjny.