W ramach „Monosytuacji” swoje spektakle oraz pokazy pracy zaprezentują: Anna Krotoska i Alexandra Kazazou, Irena Tomažin, Jacek Zawadzki, Kamila Klamut i Mariana Sadowska, Maite Tarazona, Zdzisław Kuźniar, Teatr Boto, Agnieszka Bresler i Diego Pileggi. To zróżnicowany skład artystów, zarówno młodych, ale bardzo utalentowanych, jak i bardziej doświadczonych. Cykl rozpocznie 31 stycznia o godz. 19:00 charyzmatyczna Anna Krotoska spektaklem „Linatendu”. Będzie to opowieść o bólu i stracie, wyreżyserowana przez aktorkę ze Studia Matejka, Alexandrę Kazazou, która w zeszłym roku podczas pierwszej edycji „Monosytuacji” zadebiutowała spektaklem „Charmolypi”.
9 lutego Irena Tomažin podejmie temat tradycji i dziedzictwa w spektaklu „Smak ciszy”. Po przedstawienie odbędzie się pokaz dokumentu/wywiadu, który powstał podczas pracy nad przedstawieniem – „Meeting with Natalka Polovynka” (film i spektakl w języku angielskim). Następnie, 16, 17 i 18 lutego „Hantio” na podstawie trzech tekstów: „Zbyt głośnej samotności” Bohumila Hrabala, „Malte” Rainera M. Rilkego i „Księgi niepokoju” Fernando Pessoi zaprezentuje Jacek Zawadzki, dobrze znany widzom ubiegłorocznych „Monosytuacji” ze spektaklu „Moskwa–Pietuszki”.
Pod koniec lutego będzie miała miejsce druga premiera „Monosytuacji” – „Camille” w wykonaniu Kamili Klamut, aktorki Teatru ZAR, i Mariany Sadowskiej, pieśniarki ukraińskiej. To historia inspirowana życiem Camille Claudel, rzeźbiarki, która ostatnie trzydzieści lat swego życia spędziła w zakładzie psychiatrycznym. Na spektakl zapraszamy 27 i 28 lutego oraz 1 marca.
6–7 marca odbędzie się bezpłatny pokaz pracy „Kwiatów przydrożnych” w wykonaniu Hiszpanki Maite Tarazony. Tematem projektu są kobiety poszkodowane przez mechanizm wojny. Do problemów trapiących współczesne kobiety odniosą się również Sylwia Góra-Weber i Małgorzata Szczerbowska z Teatru Boto 20 i 21 marca w nagrodzonym na Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „Windowisko” w Gdańsku spektaklu „Całoczerwone”.
Z kolei bezpłatny pokaz mistrzowski zaproponuje Zdzisław Kuźniar. „Ja, Feuerbach” to opowieść o starszym aktorze, który nie może odnaleźć się w bezlitosnym świecie (9 i 10 marca).
„Monosytuacje” zakończą się 29–30 marca spektaklem „The Lover” przygotowanym przez Agnieszkę Bresler i Diego Pileggiego, członkami Jubilo, zespołu współpracującego z Instytututem Grotowskiego. Przedstawienie na podstawie sztuki Harolda Pintera wyreżyserował Mario Barzaghi z Teatro dell’Albero.
Poza spektaklami warto poświęcić uwagę programowi Kina Teatralnego, w ramach którego zaprezentowane zostaną zapisy spektakli: „Orfeusz i Eurydyka” Janusza Stolarskiego (12 lutego), „Judyta” Roberty Carreri z Odin Teatret (26 lutego), „Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś” Teatru Dada von Bzdülöw (5 marca), „Śmieszny staruszek” w reżyserii Wiesława Hejny (12 marca), „Motyle Donii Muzyki” Julii Varley z Odin Teatret (19 marca) oraz filmy krótkometrażowe Studia Matejka (19 lutego).
Wszystkie spektakle i pokazy pracy zaprezentowane zostaną w Sali Teatru Laboratorium. Pokazy filmowe w ramach Kina Teatralnego odbędą się w Sali Kinowej Instytutu Grotowskiego. Bilety (15 zł) do nabycia na portalu Biletin oraz w sekretariacie Instytutu Grotowskiego (rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.p,l tel. 71 34 45 320). Na pokazy wstęp wolny.
Więcej: http://www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1636&lang=pl
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.