Reżyseria: Daria Sobik
Dramat: Mariusz Gołosz
Muzyka: Aleksander Papierz
Występują:
Piekarz: Filip Jałowiecki
Księgowa Marcelina: Elżbieta Pańczyk
Księgowy Maurycy: Wiktor Walasek
Córka Beatka: Kinga Plasun
Spektakl powstały na podstawie dramatu narracyjnego, rozgrywa swoją akcję wewnątrz drzwi obrotowych, w których to, z powodu pewnego parasola, rodzina księgowych zacięła się z domorosłym filozofem (uprawiającym aktualnie zawód piekarza). Dwa sprzeczne ze sobą światopoglądy i narracje muszą współistnieć, w dość bliskiej od siebie odległości, do momentu zewnętrznego odblokowania mechanizmu drzwicznego.
Zawieszenie myśli na teraźniejszość, poprzez fizyczne zatrzymanie się, pozwala spojrzeć na sytuację, w której się znaleźli się bohaterowie, w sposób nieco szerszy od tego, który towarzyszył im dotychczas. Paradoks, w którym brak ruchu powoduje jedyną możliwość dalszego poruszania się, rodzi szereg rozważań na temat samoświadomości wypływającej z analizy swoich wcześniejszych doświadczeń.
W przedstawieniu scenicznym dramatu szczególny nacisk położony jest na aspekt próby teatralnej. Próba jako fundament przepoczwarzania się świata realnego w świat fikcyjny pozwala na dogłębne przyjrzenie się i zanalizowanie sytuacji przedstawionej, a w szczególności świadomości bohaterów. Sposób ukazania Obrotowości drzwicznej będzie próbą zatarcia się tych dwóch światów, eksperymentem, który zmierza do bezpośredniego dotknięcia i poruszenia widza. Słowo spektakl zastąpione będzie więc terminem „publicznej próby”, a głównym spoiwem przestrzeni sceny i przestrzeni widza okaże się Narratorka (w tej roli reżyserka spektaklu), która swoim niedookreślonym stanowiskiem określi świat chwilowo zamknięty, świat jednego metra kwadratowego.
Wstęp na spektakl jest całkowicie (do)wolny i bezpłatny.