KOLOROWA, CZYLI BIAŁO-CZERWONA w reż. M. Hycnara

Redakcja
Redakcja
Kategoria teatr · 17 października 2013

 

KOLOROWA, CZYLI BIAŁO–CZERWONA
Piotr Przybyła

 

PREMIERA 25 października 2013, godz. 20.00
Scena Pracownia


kolejne spektakle
26 października (spektakl zamknięty)

27 października, godz. 20.00

 

Reżyseria i inscenizacja Marcin Hycnar
Adaptacja tekstu Marcin Hycnar, Karolina Kapralska

Występuje Ryszard Starosta


 

Jak być patriotą w czasach pokoju? Wystarczy kochać swój kraj, wywieszać flagę, kasować bilet? Gdzie przebiega cienka granica między patriotyzmem a nacjonalizmem? Czy potrafimy ją w porę dostrzec?

„Kolorowa, czyli biało-czerwona”, nowy spektakl w projekcie „Teatr w klasie”, porusza problem stosunku młodych ludzi do własnego kraju oraz łatwości, z jaką mogą manipulować nimi skrajne hasła i organizacje.

 

To już druga edycja projektu, który polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu cyklu spotkań teatralnych odbywających się w klasach szkolnych. W pierwszej edycji zrealizowane zostały spektakle oparte na tekstach zagranicznych dramatopisarzy: „Sebastian X” w reżyserii Grażyny Kani oraz „Biedna ale sexi” w reżyserii Wojciecha Urbańskiego.

Do przygotowania kolejnych  premier Teatr zaprosił rodzimych autorów, przeprowadzając konkurs na polski dramat współczesny dla młodzieży. Pierwszą laureatką konkursu, której tekst „PRO AN(N)A” został włączony w projekt, została Marzena Ryłko.

 

„KOLOROWA, CZYLI BIAŁO – CZERWONA” w reżyserii Marcina Hycnara to druga premiera zaplanowana na 2013 rok w ramach drugiej edycji projektu „Teatr w klasie”.

 

ZWIASTUN SPEKTAKLU:

 

 

 

 

TEATR W KLASIE. CYKL SPOTKAŃ TEATRALNYCH.

 

 

Klasa staje się sceną.

Lekcja staje się spektaklem.

 

W pierwszej części spotkania sala lekcyjna staje się sceną, na której aktorzy pokazują spektakl dotyczący aktualnych problemów i zagadnień, z jakimi młoda widownia spotyka się lub może się spotkać. Druga część prowadzona jest przez moderatorów ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, którzy prowadzą z młodzieżą dyskusję rozwijającą tematykę spektaklu. Nowatorstwo tego podejścia polega na wejściu z młodymi ludźmi w interakcję, daniu im szansy na dojście do głosu, wyrażenia swoich opinii i emocji. Wystawiana sztuka, której bohater należy do tego samego pokolenia co widownia, staje się pretekstem do rozmowy na trudne tematy dotykające młodzież i uwrażliwiania jej na palące problemy społeczne. Jednocześnie sam teatr, jako forma artystycznego wyrazu, staje się im bliższy i ciekawszy.

 

 

 

Więcej o projekcie:

http://www.powszechny.com/edukacja/teatr-w-klasie.html

https://www.youtube.com/watch?v=NmEH6IsH-H0

https://www.facebook.com/TEATRwKLASIE

 

 

Kontakt dla szkół zainteresowanych udziałem w projekcie:

Dominika Szulc, Koordynatorka projektu

tel.: 510 131 807

e-mail: teatrwklasie@powszechny.com

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego