KOLOROWA, CZYLI BIAŁO–CZERWONA
Piotr Przybyła
PREMIERA 25 października 2013, godz. 20.00
Scena Pracownia
kolejne spektakle
26 października (spektakl zamknięty)
27 października, godz. 20.00
Reżyseria i inscenizacja Marcin Hycnar
Adaptacja tekstu Marcin Hycnar, Karolina Kapralska
Występuje Ryszard Starosta
Jak być patriotą w czasach pokoju? Wystarczy kochać swój kraj, wywieszać flagę, kasować bilet? Gdzie przebiega cienka granica między patriotyzmem a nacjonalizmem? Czy potrafimy ją w porę dostrzec?
„Kolorowa, czyli biało-czerwona”, nowy spektakl w projekcie „Teatr w klasie”, porusza problem stosunku młodych ludzi do własnego kraju oraz łatwości, z jaką mogą manipulować nimi skrajne hasła i organizacje.
To już druga edycja projektu, który polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu cyklu spotkań teatralnych odbywających się w klasach szkolnych. W pierwszej edycji zrealizowane zostały spektakle oparte na tekstach zagranicznych dramatopisarzy: „Sebastian X” w reżyserii Grażyny Kani oraz „Biedna ale sexi” w reżyserii Wojciecha Urbańskiego.
Do przygotowania kolejnych premier Teatr zaprosił rodzimych autorów, przeprowadzając konkurs na polski dramat współczesny dla młodzieży. Pierwszą laureatką konkursu, której tekst „PRO AN(N)A” został włączony w projekt, została Marzena Ryłko.
„KOLOROWA, CZYLI BIAŁO – CZERWONA” w reżyserii Marcina Hycnara to druga premiera zaplanowana na 2013 rok w ramach drugiej edycji projektu „Teatr w klasie”.
ZWIASTUN SPEKTAKLU:
TEATR W KLASIE. CYKL SPOTKAŃ TEATRALNYCH.
Klasa staje się sceną.
Lekcja staje się spektaklem.
W pierwszej części spotkania sala lekcyjna staje się sceną, na której aktorzy pokazują spektakl dotyczący aktualnych problemów i zagadnień, z jakimi młoda widownia spotyka się lub może się spotkać. Druga część prowadzona jest przez moderatorów ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, którzy prowadzą z młodzieżą dyskusję rozwijającą tematykę spektaklu. Nowatorstwo tego podejścia polega na wejściu z młodymi ludźmi w interakcję, daniu im szansy na dojście do głosu, wyrażenia swoich opinii i emocji. Wystawiana sztuka, której bohater należy do tego samego pokolenia co widownia, staje się pretekstem do rozmowy na trudne tematy dotykające młodzież i uwrażliwiania jej na palące problemy społeczne. Jednocześnie sam teatr, jako forma artystycznego wyrazu, staje się im bliższy i ciekawszy.
Więcej o projekcie:
http://www.powszechny.com/edukacja/teatr-w-klasie.html
https://www.youtube.com/watch?v=NmEH6IsH-H0
https://www.facebook.com/TEATRwKLASIE
Kontakt dla szkół zainteresowanych udziałem w projekcie:
Dominika Szulc, Koordynatorka projektu
tel.: 510 131 807
e-mail: teatrwklasie@powszechny.com
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego