Sztuka dla Widzów

Redakcja
Redakcja
Kategoria teatr · 18 czerwca 2012

 

Sztuka dla Widzów – wprowadzenie do koncepcji audience development / rozwój widowni dla kadry kultury

Spotkanie poprowadzi Paul Bogen, brytyjski ekspert w dziedzinie rozwoju widowni, manager kultury z trzydziestoletnim doświadczeniem.

 

26 czerwca 2012        
godz. 18:00

Warsztaty Kultury, ul.  ks. J. Popiełuszki 5
wstęp wolny 
Spotkanie odbędzie się w języku angielskim. Organizatorzy zapewniają tłumaczenie. 

 

 

 

Spotkanie „Sztuka dla Widzów – wprowadzenie do koncepcji audience development / rozwój widowni dla kadry kultury” otwiera cykl działań wprowadzających metodykę pracy z publicznością przeznaczony dla profesjonalistów sektora kultury – szefów instytucji i organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw kultury i kreatywnych, specjalistów ds. komunikacji, promocji i marketingu w kulturze oraz managerów projektów.

 

Projekt “Sztuka dla Widzów - upowszechnianie metod "rozwoju widowni" wśród kadry kultury” jest realizowany przez Fundację Impact w partnerstwie z Instytutem Kultury Miejskiej (Gdańsk), Warsztatami Kultury (Lublin) oraz Fabryką Sztuki i Stowarzyszeniem Topografie (Łódź).


Audience development – co to takiego?

Rozwój widowni (z ang. audience development) to metoda, sposób pracy organizacji kulturalnych skoncentrowany na ilościowym i jakościowym rozwoju publiczności. To znacznie więcej niż marketing sztuki, czy „sprzedaż wydarzeń“. To prowadzenie stałego dialogu z posiadaną publicznością i poszukiwanie sposobów nawiązania kontaktu z nową publicznością, to aktywizowanie społeczności wokół działań organizacji, budowanie relacji, animowanie i rozwijanie zainteresowań publiczności.

 

W praktyce audience development widownią są wszyscy odbiorcy działań organizacji zajmujących się kulturą i sztuką: goście, czytelnicy, słuchacze, widzowie, uczniowie, studenci, wolontariusze, media, partnerzy i sponsorzy.

 

Audience development to nie kilka uniwersalnych recept, lecz długofalowy, dynamiczny, zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Działania promocyjno-marketingowe wynikają więc bezpośrednio z tego rodzaju podejścia i są spójne z wizją i misją organizacji.

 

 

Projekt “Sztuka dla Widzów - upowszechnianie metod "rozwoju widowni" wśród kadry kultury”

Organizacje zainteresowane tworzeniem własnych planów rozwoju widowni będą mogły wziąć udział w:

- dwudniowych warsztatach “Od wizji przez misję do strategii” (wrzesień);

- dwudniowych warsztatach “Budowanie strategii rozwoju publiczności” (listopad);

- konsultacjach indywidualnych (listopad);

- spotkaniu ewaluacyjnym (grudzień).

 

Na zakończenie zostanie wydana publikacja prezentująca polskie dobre praktyki w zakresie pracy z publicznością (grudzień).

 

Udział w projekcie jest bezpłatny. Warunkiem uczestnictwa w części warsztatowej będzie wypełnienie kwestionariusza (dostępny od 1 lipca na stroniewww.rozwojwidowni.pl).

Liczba miejsc jest ograniczona.

 

Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  

 

Serdecznie zapraszamy! 
 

 

Informacje o prowadzącym spotkanie/organizatorach

Paul Bogen

Manager kultury z trzydziestoletnim doświadczeniem. Przez 17 lat był dyrektorem centrum artystycznego The Junction w Cambridge, które pod jego wodzą stało się jedną z najlepiej funkcjonujących instytucji kultury kierujących ofertę do młodych ludzi w Wielkiej Brytanii i przeszło wartą 8 mln £ renowację. Był przewodniczącym europejskiej sieci niezależnych centrów artystycznych Trans Europe Halles. Pomagał w budowaniu nowych organizacji oraz “reanimowaniu” organizacji, które borykały się z problemami – finansowymi oraz organizacyjnymi.

Obecnie jest konsultantem European Arts&Culture Managment. Zajmuje się przede wszystkim strategicznym planowaniem, zarządzaniem projektami, finansami. Jest ekspertem kreatywnego przywództwa dla zmiany w środowisku kultury oraz finansowania kultury. Jego działalność obejmuje także współpracę międzynarodową, sieciowanie, budowanie wizji i misji organizacji, zarządzenie zmianą i rozwojem organizacji.

Jest managerem projektów “The Business of Art” realizowanego przez Korjaamo Cultural Factory w Helsinkach i Petersburgu oraz  “Engine Room Europe” - projektu sieci Trans Europe Halles. Jest także wydawcą portalu Labforculture w Amsterdamie.

 

Fundacja Impact

Fundacja Impact jest promotorem koncepcji Audience development w Polsce. Jest pomysłodawcą i koordynatorem projektu „Sztuka dla Widza. Koncepcja Rozwoju widowni”. Fundacja Impact powstała na początku 2008 roku. Organizuje wydarzenia artystyczne z wielu dziedzin sztuki, inicjuje współpracę artystów i animatorów kultury krajowych i zagranicznych, podejmuje działania edukacyjne i animacyjne inspirujące aktywne uczestnictwo w kulturze, rozwija współpracę międzysektorową.

 

Więcej informacji o projekcie:  www.rozwojwidowni.pl