Project Packshot to konkurs dla młodych i utalentowanych stylistów i fotografów, który organizowany jest od 2015 roku przez sklep internetowy Answear. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, ponieważ napłynęło ponad 600 zgłoszeń, a aplikować mogli kandydaci nie tylko z Polski, ale także innych sześciu krajów. Dodatkowo partnerami konkursu był magazyn Elle oraz marka Swarovski.
Osobliwe i piękne ujęcia biżuterii w ramach konkursu Project Packshot
Konkurs Answear - Project Packshot to inicjatywa skierowana przede wszystkim do młodych i utalentowanych artystów, którzy chcą rozwinąć swoje skrzydła, pokazać własne możliwości i nawiązać kontakty biznesowe, a także wykorzystać szansę. Marka Answear od 2015 roku organizuje konkurs, którego celem jest stworzenie artystycznych kom pozycji zawierających wskazanych produkt. O ile w pierwszej edycji na pierwszym planie były dżinsy G-Star RAW, a w drugiej okulary marki Ray Ban, o tyle w trzeciej edycji najważniejsza była biżuteria marki Swarovski. Firma ta obecnie świętuje swoje 125 lat na rynku i w ten sposób dodatkowo postanowiła pokazać swój dorobek i wspomóc młodych uczestników konkursu.
MARIUSZ TOKAJUK
Project Packshot składał się z kilku etapów - w pierwszym zainteresowani artyści musieli przesłać swoje portfolio. Kolejnym etapem była analiza dotychczasowych zdjęć, wykonanych przez fotografów, przez trzysobowe jury. W składzie komisji znaleźli się: Marcin Świderek z Elle, Marta Wojtal (znana fotografka gwiazd) i Heiko König (dyrektor działu marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę w firmie Swarovski). Po analizie portfolio, jury wybrało dziesięciu finalistów i poprosiło ich o wykonanie packshotu, składającego się z kilku zdjęć biżuterii marki Swarovski. W tym roku konkurs był wyjątkowy, ponieważ mogli do niego stanąć styliści i fotografowie nie tylko z Polski, ale także Węgier, Czech, Słowacji i innych krajów na terenie, których działa Answear.
MARIUSZ TOKAJUK
Wszyscy finaliści stworzyli niesamowite zdjęcia biżuterii, zarówno w formie bardziej realistycznej, jak i abstrakcyjnej. Prace oparte były przede wszystkim na motywach morskich, restauracyjnych oraz krystalicznej wodzie. Mariusz Tokajuk został odznaczony nagrodą główną za swoją abstrakcyjną pracę w niesamowitej kolorystyce. Na jednym ze zdjęć znajduje się kolczyk na haczyku, a głowę zbliża do niego ryba. Ujęcia są zachwycające i zupełnie inne niż większość packshotów biżuterii. Za swoją pracę Tokajuk otrzymał kurs fotograficzny u Marty Wojtal, a jego zdjęcia zostały opublikowane w magazynie Elle. Pozostali uczestnicy konkursu zostali odznaczeni biżuterią marki Swarovski, a do tego wyróżniono dwie prace, których autorki dostały po smartfonie Apple iPhone SE 64 GB.
LINDA PARYS
Wsparcie dla młodych artystów
Marka Answear stara się wspierać młodych artystów w różnych obszarach, a przede wszystkim daje im szansę na pokazanie się, zaprezentowanie swojego talentu i zdobycie ważnych kontaktów biznesowych. Publikacje prac pozwalają na rozkręcenie kariery młodych stylistów i fotografów. Odbycie szkolenia, stażu, nawiązanie kontaktów artystycznych, rywalizacja, a także sam proces tworzenia to ważne aspekty samorozwoju twórców oraz przedstawienia się szerszej publiczności. Bardzo wysoki poziom prac finalistów, a także setki zgłoszeń, są dowodem na to, że takich konkursów w Polsce brakuje, a wielu utalentowanych artystów chce pokazać swoje prace i zdobyć uznanie w świecie mody i fotografii.
DARIA FOLCIK
Answear to sklep multibrandowy, zrzeszający około 300 marek z całego świata. Jest miejscem, w którym nawet najbardziej wymagający klienci mogą spełnić swoje oczekiwania i zaspokoić różnorodne potrzeby, dotyczące zakupu odzieży, obuwia i akcesoriów. Marka Answear nie tylko oferuje swoim klientom wyselekcjonowane, wysokiej jakości produkty, ale także stara się wspierać młodych, utalentowanych artystów. Project Packshot nie jest jedynym konkursem dla młodych stylistów i fotografów, ponieważ Answear organizuje także projekty takie jak Bitwa Stylistów, Manifest Your Style oraz #CatchTheMoment.