Projektowanie stron responsywnych i skuteczne pozycjonowanie.

Redakcja
Redakcja
Kategoria sztuka · 2 stycznia 2019

Przestrzeń internetowa już od dłuższego czasu jest jednym z miejsc, w których istnienie stanowi dla większości firm konieczność, aby skutecznie promować swoją ofertę i efektywnie pozyskiwać klientów. Jednak samo funkcjonowanie witryny to nie wszystko, ponieważ w dzisiejszych czasach należy patrzeć na temat nieco szerzej.

 

PROJEKTOWANIE STRON RESPONSYWNYCH


Bardzo istotne jest, aby firmowa strona poprawnie prezentowała się na wszystkich sprzętach  niezależnie od rozdzielczości wyświetlacza. Tym bardziej, że aktualnie dostęp do sieci internetowej jest czymś normalnym i niczym niezwykłym jest korzystanie z nie ze smartfona. Żeby osiągnąć taki wynik, trzeba zwrócić uwagę na to, aby strona internetowa była typu RWD (Responsive Web Design), inaczej: responsywna.

 

Tłumacząc w prostych słowach, aby strona dopasowała rozmiar ilustracji oraz napisów do tego, jak duży jest ekran sprzętu na jakim jest przeglądana. Dzięki temu zbędne jest tworzenie wersji strony na smartfony, ponieważ uniwersalność stron typu RWD pozwala na odpowiednie otwieranie się jej na wszystkich urządzeniach. Warto wspomnieć także, że strony tego rodzaju są znacznie lepiej punktowane przez algorytmy Google.

DZIAŁANIA Z ZAKRESU SEO

Internauci bardzo często ograniczają się do wyboru spomiędzy firm, których strony plasują się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Biorąc to pod uwagę prócz tego, że witryna internetowa powinna schludnie wyglądać, zasadnicze jest, aby osiągała TOP 10 wyników wyszukiwania w Google. Algorytm Google, sprawdzając dużo czynników, oblicza, jak wysoko uplasuje się dana strona internetowa. Spełniając odpowiednie wyznaczniki z zakresu SEO, możliwe jest, by doprowadzić do podwyższenia tego, jak wysoka jest pozycja witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Zabiegi, których celem jest dokonanie tego noszą nazwę pozycjonowania.

 

Uważa się je za jedną z najlepszych form marketingu internetowego. Przy skutecznie stosowanym pozycjonowaniu łatwo otrzymać bardzo wysoki procent wartościowych wejść na stronę (to znaczy mogących doprowadzić do sprzedaży). Żeby jednak pozycjonowanie było skuteczne, należy dobrze wybrać słowa kluczowe, na które strona będzie pozycjonowana, a także wybrać właściwy zestaw zabiegów z zakresu SEO, który wyniesie stronę internetową wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

 

Tekst powstał przy udziale: Midas Media | www.midasmedia.pl | tel. 512 143 160