Inwestowanie w sztukę cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Tworzenie własnych kolekcji okazuje się zajęciem przynoszącym ogromną satysfakcję, ale jest także doskonałą lokatą kapitału. Z inicjatywy wrocławskiej Food Art Gallery powstał cykl spotkań poświęcony tej tematyce pod hasłem „Lunch ze Sztuką”. Skierowany jest zwłaszcza do ambitnych i przedsiębiorczych kobiet, pragnących zdobyć unikalną wiedzę na temat rynku sztuki współczesnej, poszerzyć swoje zainteresowania i nawiązać nowe kontakty.
Jak wynika z raportu „Rynek Sztuki 2014” przygotowanego przez portal Rynek i Sztuka, ilość nabywanych dzieł w Polsce dynamicznie rośnie. W 2013 sprzedano ok. 6200 obiektów, ale w 2014 ta liczba wyniosła już ok. 8700. Obrazy mogą stanowić dobre zabezpieczenie finansowe, jednak inwestycje tego typu wymagają również dużej wiedzy na temat rynku sztuki oraz znajomości aktualnych trendów. Stąd zrodził się pomysł na cykl „Lunch ze Sztuką” we wrocławskiej Food Art Gallery.
– Wbrew pozorom, by wejść w fascynujący świat inwestycji w sztukę, nie potrzeba ogromnych nakładów finansowych. Tak naprawdę liczy się pasja i umiejętność wczesnego rozpoznania obiecującego talentu – opowiada prowadząca Mira Skrudlik, kuratorka i producentka międzynarodowych wystaw sztuki współczesnej. – Cykl „Lunch ze Sztuką” daje możliwość zdobycia wiedzy o współczesnym świecie sztuki oraz wskazuje kierunki i rozbudza chęć do własnych poszukiwań, co może zaowocować stworzeniem własnej kolekcji.
Formuła cyklu „Lunch ze sztuką” zakłada comiesięczne spotkania łączące część wykładową z warsztatami. Najbliższe odbędzie się 20 października pod hasłem „Sztuka na sprzedaż, czyli wprowadzenie do zagadnienia rynku sztuki”. W części wykładowej omówione zostaną mechanizmy funkcjonowania rynku sztuki w Polsce i zagranicą. Przeprowadzone zostanie porównanie obu rynków, ich potencjału i dalszego rozwoju. Uczestnicy dowiedzą się, co napędza rynek sztuki i czy grozi mu krach i wielki kryzys? Zapoznają się również z działalnością targów sztuki, galerii i domów aukcyjnych oraz instytucji art bankingu, by wiedzieć gdzie warto bywać i kogo słuchać. Natomiast podczas części warsztatowej „sprzedadzą” najsłynniejsze dzieła za rekordowe sumy i wycenią prace przyszłych „gwiazd” sztuki współczesnej. Przewidziany jest również czas na rozmowy i zadawanie wszelkich możliwych pytań podczas wspólnego lunchu.