Rusza konkurs w ramach głośnej kampanii społecznej „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to TAK!”. Uczniowie gimnazjów i szkół średnich przedstawią swoje pomysły na ciekawe aktywności poza siecią lub z jej umiarkowanym wykorzystaniem. Autorzy dwóch najlepszych projektów otrzymają środki na ich realizację oraz profesjonalny spot promocyjny.
Celem akcji, podobnie jak całego projektu, jest zwiększenie świadomości społecznej odnośnie rosnącego wśród młodzieży zagrożenia uzależnieniem od komputera. Jej twórcy wyraźnie zaznaczają, że problemem nie jest Internet, czy też rozwój nowoczesnych technologii, lecz sposób w jaki się z nich korzysta. Największy nacisk kładą więc na zachęcenie młodzieży do łączenia aktywności w sieci z realizacją marzeń w świecie rzeczywistym. Istotną rolę w tym procesie odegrać ma ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów szkół gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych. Zadaniem uczestników będzie opracowanie w formie prezentacji PowerPoint autorskiego pomysłu (start-upu), który pomoże im realizować się poza Internetem lub połączy korzystanie z sieci z działaniem „w realu”. Ma on dotyczyć takich dziedzin jak: sportu, edukacji, kultury lub rozrywki, i angażować jak największą liczbę osób. Dwie zwycięskie klasy otrzymają łącznie ponad 24 000 zł na realizację swoich projektów. Dodatkową nagrodą jest udział w profesjonalnym filmie promującym akcję.
Kampania społeczna „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to TAK!” jest kontynuacją tej z 2013 o skróconej nazwie „Wyloguj się do życia”. Do tej pory jej twórcom udało się dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 500 000 w serwisie YouTube, 16 000 szkół). Jej ambasadorzy, światowej sławy piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski oraz raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7) w dedykowanych spotach inspirują młodzież do realizowania swoich pasji i rozwijania zainteresowań niewymagających ciągłego siedzenia przed komputerem.
Więcej informacji o konkursie na: wylogujsie.org oraz facebook.com/wyloguj