Japońska filozofia MUJI podczas ART YARD SALE UFFICIO PRIMO

Dominika Ciechanowicz
Dominika Ciechanowicz
Kategoria sztuka · 20 maja 2012

19 i 20 maja w Warszawie odbędzie się II edycja ART YARD SALE – targów sztuki, w których uczestniczyć będą znani polscy i zagraniczni artyści oraz producenci. Wśród nich swoje produkty zaprezentuje japońska marka MUJI.

Podczas ART YARD SALE 2012 MUJI pokaże przykłady przedmiotów codziennego użytku, stworzonych w myśl zasad odpowiedzialnego projektowania pod względem formy, materiałów produkcyjnych, opakowania oraz relacji z dostawcami. Zaprezentowane zostaną między innymi meble modułowe – sofa, charakterystyczne dla MUJI PP boxy i regały dostawiane, które wtapiają się w przestrzeń i mogą być rozbudowywane w miarę rosnących potrzeb, bez naruszenia harmonii wnętrza.

Goście wystawy będą mogli podziwiać produkty wykonane z bawełny Ochiwata, po japońsku oznaczającej dosłownie „włókna, które spadają”. Kiedy surowa bawełna przetwarzana jest w przędzę, wiele krótkich włókien zostaje odrzuconych. To z nich właśnie produkowana jest bawełna Ochiwata.

 

Na ART YARD SALE zaprezentowany zostanie także asortyment wykonany z wyjątkowej tkaniny kimono. Zgodnie z tradycją wszystkie kobiece kimona są tego samego rozmiaru. Sporządzane są z jednej beli materiału, przy czym mają one określone, standardowe rozmiary, a do uszycia stroju zużywa się całą dostępną tkaninę. Produkty MUJI wykonane są z odzyskanej tkaniny kimono, która z uwagi na swoje za małe wymiary byłaby wyrzucona w procesie produkcji.

 

Podczas ART YARD SALE będzie można podziwiać także produkty wykonane z drewna z certyfikatem FSC, chroniącym lasy przed niewłaściwym gospodarowaniem, oraz papieru z recyclingu, skóry organicznej i patchworku.

 

- Będziemy chcieli zaprezentować gościom ART YARD SALE naszą filozofię odpowiedzialnego biznesu i ponadczasowego designu. Chcemy dać się poznać jako producent dbający nie tylko o potrzeby estetyczne czy użytkowe, ale także potrzeby globalne. Każdy z nas, czy mieszka w Tokio, Nowym Jorku czy w Warszawie, może dbać, by przedmioty, którymi się otacza, były piękne, wysokiej jakości, ekologiczne i fairtrade’owe. Takie produkty i taki styl życia będziemy promować podczas targów sztuki – zapowiada Tomasz Czerwiński, prezes zarządu NAP, przedstawiciela marki MUJI w Polsce.

Podczas targów sztuki ART YARD SALE przy ulicy Wspólnej 62 w Warszawie zostaną przedstawione pracownie i butiki około trzydziestu zaproszonych artystów i producentów. W jednym miejscu spotkają się niemal wszystkie dziedziny sztuki współczesnej: grafika, ilustracja, malarstwo, fotografia, design i moda. - Tworząc ART YARD SALE chcemy kontynuować ideę Targów Taniej Sztuki organizowanych niegdyś przez Galerię Raster i pokazać, że sens sztuki tkwi w jej społecznej obecności. Umożliwiamy twórcom podzielenie się swoimi pracami z szerszą publicznością. Chcemy, by te prace dotarły do rąk jak największej liczby osób i żyły razem z nimi w ich prywatnych mieszkaniach, zamiast hibernacji w galeryjnych, muzealnych i bankowych magazynach – podsumowuje Olka Osadzińska, organizatorka i pomysłodawczyni wydarzenia.