Wojciech Puś
"Maddy - prolog"
Galeria Entropia/Teatr Polski
Scena im. Jerzego Grzegorzewskiego
ul. G. Zapolskiej 3
Wrocław
6 czerwca 2009 /sobota/
g.18-22
wstęp wolny
Performance "Maddy -
prolog" jest działaniem rozpoczynającym nowy projekt Wojciecha Pusia "Dane są:.../Given:..." realizowany wraz z Galerią Entropia.
"Dane są:..." jest multimedialnym fantazmatem, urojeniem i grą na temat możliwości "efektu motyla" w czasach społecznego zapotrzebowania na "celebrities", zestawieniem działań pozornie banalnych i ich widocznie zatrważających konsekwencji.
Trzonem projektu będzie film video, którego głównymi bohaterkami stały się piosenkarka Madonna (zwana przez fanów Maddy), oraz porwana w Portugalii Madelaine McCann, która w ciągu kilku chwil przez sam fakt zniknięcia stała się "celebrity".
Madeleine Beth McCann ur. 12.05.2003, najstarsza córka małżeństwa lekarzy Kate i Gerry'ego McCann. Zgłoszona przez jej rodziców jako zaginiona. Główna postać kontrowersji związanych z jej zniknięciem z pokoju hotelowego podczas wakacji z rodzicami w Portugalii. Madeleine zniknęła wieczorem, w czwartek 3 maja 2007. Z zeznań jej rodziców wynika, iż została pozostawiona przez nich w pokoju hotelowym około godziny 19:30 czasu lokalnego. Pozostawiwszy ją, udali się na kolację w towarzystwie przyjaciół. Rodzice twierdzą, iż podczas trwania posiłku córka była przez nich wymiennie odwiedzana. Matka Madeleine zeznała, iż podczas odwiedzin w pokoju córki około godz. 22 zastała jej łóżko puste.
Wojciech Puś
artysta video, reżyser świateł, operator, absolwent Wydziału Operatorskiego, Animacji i Efektów Specjalnych Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2004). W PWSFTviT w Łodzi jest asystentem Józefa Robakowskiego.
W realizacjach światło/video/przestrzeń inspiruje się rytmem natury.
Instalacja świetlna/video ”Ogród” (2006/2007) jest wynikiem eksperymentów ze światłem w warunkach naturalnych projektowanym na olbrzymie płótna, a dokumentowanym na nośnikach elektronicznych.
Dwuekranowe video ”Romantyczność” (2007) eksploruje świat istot i zjawisk ujawniających się po zmierzchu w świetle podczerwonym.
Performance ”Zęby” (2008) wykonany specjalnie na 20-lecie istnienia Galerii Entropia był gestem dada igrającym z cierpliwością znużonej publiczności galeryjnej.
Malarska, wielowątkowa opowieść video o iluzji w miłości - "INSTANT" (2008) – została przez londyński FRIEZE odczytana jako „wizjonerska interpretacja „płynnej nowoczesności” Baumana: hipnotycza panorama tego co stałe
i tego co ulotne, cierpliwa obserwacja i natychmiastowa rejestracja każdego momentu życia…”.
Większość jego realizacji teatralnych ma charakter instalacyjny i funkcjonuje na zasadzie równouprawnienia z aktorami i innymi elementami spektakli.
Wojciech Puś pracuje obecnie nad swoim doktoratem łączącym elementy instalacji świetlnej i video oraz nad nowym projektem multimedialnym zderzającym fotografię, video i performance pod roboczym tytułem „Given…:/Dane są…”. Będzie to wielopoziomowa wypowiedź na temat „butterfly effect” w czasach terroru i tandety, celebrities i pornografii.
Wybrane wystawy / pokazy:
2007:
- „Uwaga! ŚWIATŁO – 1.Ogród [wnętrze]” / „Miraże Józefa R.”; Muzeum Sztuki w Łodzi
- „Pętle Czasu – The Loops of Time” – przestrzeń miejska, Łódź
- „2. Romantyczność” – Teatr Polski, Wrocław
2008:
- „Zęby” (performance) - „Entropia rośnie”; Galeria Entropia, Wrocław
- „INSTANT”; Galeria Entropia, Wrocław
- „Transfert2/Galeria Entropia" /Instytut Polski / Galeria Stefanii Piga Vaselli, Rzym, Włochy
2009:
- „INSTANT”; Galeria Leto, Warszawa i Brotfabrik w Berlinie