Jeśli dopiero uczysz się jeździć gokartem lub chcesz w przyszłości wziąć udział w swoim pierwszym wyścigu, poniższy tekst jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego, jak jeździć gokartem, a zwłaszcza w jaki sposób prawidłowo pokonywać zakręty. Gotowy? Start!
Jazda gokartem – porady nie tylko dla początkujących
Poznaj kilka praktycznych zasad, jak jeździć gokartem, żeby osiągać lepsze wyniki. Oto one:
- zasada pierwsza: jedź płynnie. Choć impulsywne wciskanie gazu może wywołać chwilową frajdę, jednak szarpnięcie wybija z rytmu i faktycznie mocno zwalnia pojazd; naucz się płynnie przyspieszać i równie płynnie hamować, aby zachować dynamikę i być najszybszym na torze;
- zasada druga: zaplanuj ścieżkę toru jako "wejścia - wyjścia"; szeroka ścieżka pomoże Ci utrzymać dynamikę; jeżeli wchodzisz w lewy zakręt, trzymaj się prawej strony, zwolnij na chwilę a następnie przecinaj wierzchołek. Następnie ponownie wróć na pozycję, przyśpieszając; czyń analogicznie, wchodząc w prawy zakręt;
- zasada trzecia: ogranicz gwałtowne wchodzenie w zakręty poślizgiem. Driftowanie i ślizgi mogą wyglądać fajnie i dają przewagę, ale tak naprawdę nie są dobre dla początkującego kierowcy. Brak wprawy, koordynacji ruchu oraz wyczucia momentu hamowania i przyspieszania może doprowadzić do zderzenia się z bandą lub obrócenia pojazdu w nieodpowiednim kierunku. Kontroluj też przyczepność przednich opon;
- zasada czwarta: dobrze oceniaj swoje możliwości. Mierz siły na zamiary. Oceniaj możliwości w czasie wymijania innych kierowców. Nie wyprzedzaj za wszelką cenę;
- zasada piąta: nie wchodź w kolizję z innymi pojazdami. Łatwo rozbić się o inny pojazd, szczególnie gdy na torze panuje tłok. Naucz się poruszać po torze przy pierwszym , wolniejszym, okrążeniu. Jeśli przejedziesz okrążenie bez zderzenia, przyśpiesz trochę i w ten sposób zyskaj kilka sekund przewagi. Jeśli masz problem w pewnych momentach, nieco zwolnij. Ćwiczenia, jakie umożliwiają częste wyjścia z przyjaciółmi na gokarty Warszawa(na przykład na Kartingowy Narodowy), pozwolą Ci zapamiętać najbardziej newralgiczne miejsca toru, dzięki czemu dostosujesz się na takich odcinkach.