Wydawnictwo Bezdroża po raz kolejny laureatem Złotego Lauru Konsumenta

Redakcja
Redakcja
Kategoria podróże · 18 czerwca 2008

Wydawnictwo Bezdroża już czwarty rok z kolei otrzymało ZŁOTY LAUR KONSUMENTA 2008 w kategorii "Przewodniki".

"Laur Konsumenta" to największy program konsumencki w kraju, który wyłania co roku produkty i marki najwyższej jakości w prawie 300 kategoriach. Wyróżnienia przyznawane są od czterech lat przez Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej na podstawie badań polskich konsumentów. Sami klienci dokonują wyboru najwyżej cenionych produktów i oddają głos na ulubioną markę.


Wydawnictwo Bezdroża zostało założone przez dwójkę miłośników podróży w roku 1999. Pomysłodawcami przewodników dla globtroterów, a zarazem autorami pierwszej publikacji po Mongolii wydanej w 2000 roku byli Dominika Zaręba i Tomasz Ostrowski. Zafascynowani kulturą nomadów Azji Środkowej i dziką przyrodą tego regionu postanowili podzielić się swą wiedzą i napisali przewodnik pt.
"Mongolia. Nie tylko step". Niemal równocześnie z mongolskim wydany został przewodnik po regionie Bajkału, a w kolejnym roku publikacje po terenach Europy Wschodniej - po regionach Ukrainy i Rumunii. "Wydawnictwo rozwinęło się bardzo szybko" - mówi Tomasz Ostrowski, Dyrektor Wydawnictwa i jego współzałożyciel. "Od początkowego obrotu 18 tys. zł i oferty w postaci 2 tytułów, doszliśmy do do pozycji trzeciego gracza na rynku przewodników z obrotem przekraczającym 2,6 mln i ponad 70 tytułami przewodnikowymi". Okres największej dynamiki wzrostu sięgającej 250% rocznie przypadł na lata 2003-2004. Od końca 2005 roku firma jest wyłącznym partnerem Michelin na Polskę w zakresie wprowadzania serii Zielonych Przewodników Michelin. W roku 2007 firma stała się częścią Grupy Wydawniczej Helion S.A.

www.bezdroza.pl