Jak gadżety wpływają na lojalność klientów? Praktyczne porady dla firm

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 17 października 2023

Lojalność klienta to jeden z kluczowych czynników dla budowania silnej i stabilnej marki. Jak budować lojalność? Jednym ze skutecznych narzędzi niezmiennie pozostają gadżety reklamowe. Są nośnikiem emocji, pozytywnym przekazem, formą upominku. Warto wiedzieć, jak je umiejętnie wykorzystać i wpleść w strategię marketingową.

Jakie znaczenie mają gadżety reklamowe dla lojalności klientów?

 

Lojalność klienta oznacza jego przywiązanie i oddanie. Odbiorca usług będzie stale wracał, a także polecał markę innym osobom ze swojego otoczenia. Lojalność nie jest jednak cechą, która bazuje wyłącznie na satysfakcji z zakupów. To także forma relacji pomiędzy klientem a marką, którą trzeba wypracować. Firma powinna wyróżniać się na tle innych, stale o sobie przypominać i dawać z siebie coś ekstra.

I właśnie to można osiągnąć poprzez umiejętnie dobrane gadżety reklamowe. W najnowszych trendach marketingowych gadżet wychodzi poza nic nie znaczący dodatek, czy bonus. To element przemyślanej strategii. Gadżety mają trafiać w potrzeby, zainteresowania, wywoływać pozytywne emocje, utwierdzać w przekonaniu, że marka jest solidna, zaangażowana.

 

Gadżety reklamowe to nic innego jak upominki. Miło dostawać prezenty, a jeżeli są atrakcyjne i funkcjonalne, lojalność tylko się umacnia.

 

Odpowiedni dobór gadżetów reklamowych to podstawa budowania lojalności klientów

 

Najważniejsze pytanie: co decyduje o tym, czy gadżety reklamowe będą wpływać na lojalność klientów? Istnieje kilka czynników, które mają szansę to zagwarantować.

 

 

Na pierwszym miejscu stawiamy jakość. Klienci oczekują jakości premium. Atrakcyjny, solidny gadżet robi wrażenie, staje się przedłużeniem filozofii marki, która pokazuje, że nie oszczędza na niczym, ale daje to, co najlepsze. Jakość odnosi się do każdego elementu gadżetu: materiałów, z jakich powstał, brandingu, a także opakowania. Całość jest dla klienta komunikatem: jesteś dla nas ważny, cieszymy się z twojego zaangażowania.

 

Na drugim miejscu stawiamy funkcjonalność. Bibeloty, które będą kurzyć się na półkach nie staną się drogą do zbudowania lojalności. Za to gadżet solidny i użyteczny będzie stale przypominał o marce, ale też stanie się dowodem na to, że firma potrafi rozpoznawać potrzeby. Funkcjonalność idzie w parze z codziennością. To dlatego tak wielką popularnością wśród gadżetów cieszą się kubki, długopisy, smycze, czy odzież. Warto jednak wyjść również poza to, proponując klientom gadżety reklamowe z wyższej półki, na przykład elektronikę, artykuły kuchenne, czy tekstylia. Bardzo duży wybór jakościowych gadżetów można znaleźć na stronie https://side.com.pl/.

 

Gadżet, który buduje lojalność powinien mile zaskakiwać. Być może samą jakością, ale też właśnie dopasowaniem do potrzeb klienta, pory roku lub specyfiki firmy. Co ważne, zaskakujący prezent nie musi być kosztowny! Wysokiej jakości słodycze z logotypem firmy ucieszą bardziej niż butelka wina, czy kolejna podstawka pod kubek. Ładowarka do telefonu przyda się zawsze, o wiele bardziej od spinek do mankietów czy magnesów na lodówkę.

 

Kto wykorzystuje gadżety reklamowe? Firmy, które odniosły sukces!

 

W przypadku niektórych marek gadżety reklamowe są niesamowicie pożądane. Właśnie na tym opiera się strategia budowania lojalności: klient chce się utożsamiać z ulubioną marką, bo ona świadczy o jego prestiżu. Przykład? Kubki z logotypem sieci kawiarni Starbucks, czy szklanki Coca-Coli. Niemalże każda marka co roku stawia na kalendarze ścienne i książkowe, kartki, czy notesy. I tu znów wracamy do początku - ich jakość i design sprawiają, że używanie tych gadżetów sprawia przyjemność.

 

 

 

 

Jak mierzyć efektywność gadżetów reklamowych?

 

Współcześnie z pomocą przychodzą media społecznościowe. Dobrze dobrany gadżet reklamowy powinien sprawić, że obdarowana osoba chętnie pokaże do w social mediach, tagując przy tym markę. Bardzo ważne, aby firma była obecna w sieci. Wszelkie kanały komunikacji z klientami są na wagę złota.

 

Warto podzielić kampanię promocyjną nowej usługi lub produktu na dwa sektory. Do jednej grupy klientów wysłać tylko pakiet materiałów promocyjnych, do drugiej - pakiet z gadżetem. Należy zaobserwować efekty i reakcje obydwu grup i na tej podstawie planować kolejne kampanie. 

 

Gdzie i kiedy klient powinien otrzymać gadżet reklamowy, by wzmocnić jego lojalność?

 

Takich okazji jest cała masa, dlatego najlepiej mieć pod ręką różne rodzaje gadżetów - uniwersalnych, które są stosunkowo niedrogie (na przykład długopisy, słodycze) oraz te wyższej z półki (na przykład bluzy, torby, akcesoria komórkowe). Gadżety są niezbędne podczas konferencji i targów, ale przydają się również podczas firmowych imprez czy spotkań służbowych.

 

Są bezcennym dodatkiem dla całego segmentu e-commerce, gdzie sklepy online muszą budować lojalność na odległość. Dodatek do paczki jest bardzo miłym zaskoczeniem, a wysyłka upominków dla najlepszych klientów to wydatek, który się opłaca!

 

Jaka jest przyszłość gadżetów reklamowych?

 

Gadżety dalej będą obecne, ale już teraz obserwujemy mocny zwrot w stronę eko-trendów. Powodzeniem cieszą się naturalne materiały oraz te, które łatwo poddać recyklingowi. Poza tym, coraz bardziej będzie liczyć się personalizacja, a więc dobór gadżetu już nie tylko dla grupy klientów, ale dla konkretnej osoby.

W trendach pozostaje oczywiście jakość i funkcjonalność gadżetów.