E-commerce charakteryzuje się ciągłymi zmianami – pojawiają się nowe portale sprzedażowe, akcje promocyjne, konkurencyjne e-sklepy oraz trendy rynkowe. Warto je śledzić i znać, aby skutecznie zwiększać swoje zasięgi i sprzedaż w sieci. Dynamiczne ustalenie cen to jedna z popularniejszych strategii cenowych. Dlaczego warto przyjrzeć się modelowi dynamic pricing? Ponieważ jest to skuteczny trend, który może pozwolić Ci maksymalizować zyski w Twoim e-biznesie.
Dynamiczne ceny
Dynamiczne ceny to strategia polegająca na dostosowaniu ich do ruchów konkurencji – warunków, jakie panują na danym marketplace’ie. Elastyczne stawki pozwalają na balansowanie kwotami i tym samym przyciąganie potencjalnych kupujących do swojego e-commerce.
Polega na wykorzystaniu narzędzia, które łączy w sobie funkcjonalność obserwacji konkurencji oraz automatyzacji cen. Dzięki temu na możesz zdać się na aplikację i samoczynnie (dynamicznie) zmieniać ceny. System LivePrice (LINK: https://liveprice.pl/) pozwoli Ci rzetelnie kontrolować rynek i wprowadzać strategię dynamicznych cen dla wybranych przez Ciebie miejsc (np. do e-sklepu, marketplace’ów lub porównywarek cen, na których wyświetlasz swoją ofertę).
Strategia sprawdzi się wśród przedsiębiorców, którzy mają wielu konkurentów. Oczywiście na możliwość stosowania dynamic pricing mają wpływ takie czynniki jak korzystna cena zakupu i świadome monitorowanie konkurencji.
Automatyzacja cen
Cena tego samego przedmiotu może zmieniać się kilka razy dziennie i być uzależniona od miejsca występowania oferty, popytu, dostępności. Dlatego wykorzystanie narzędzi pozwalających na dynamiczną zamianę cen ma dziś ogromne znaczenie dla e-biznesu.
Dynamiczna automatyzacja cen przy użyciu aplikacji polega na wspomaganiu przedsiębiorcy, natomiast nadal pozostawia mu pełną kontrolę nad strategiami cenowymi. LivePrice działa na bazie:
- Danych pozyskiwanych z obserwacji Twojej bezpośredniej konkurencji.
- Twoich scenariuszy cenowych – masz pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób system, finalnie wyliczy optymalną stawkę – ustalasz cenę minimalną, krok cenowy oraz tryb zmiany cen.
Używając aplikacji LivePrice, masz:
- Gwarancję, że chronisz swoją marżę.
- Elastyczne ceny, które pozwalają Ci zachęcać klientów i zwiększać sprzedaż.
- Pełną kontrolę nad działaniem systemu.
- Dostęp do danych historycznych.
- Pewność, że nie sprzedajesz swoich produktów zbyt tanio.
- Możliwość wyboru trybów zmiany cen.
Jak wprowadzić dynamiczne ustalanie cen w swoim e-commerce?
Jeżeli chcesz odnieść sukces, sprzedając w sieci, musisz traktować ceny w elastyczny sposób. Niezwykle istotny jest stały i rzetelny monitoring ofert konkurencyjnych e-sklepów.
Oczywiście manualne śledzenie innych oferentów jest możliwe, ale biorąc pod uwagę fakt, że e-commerce charakteryzuje się dużą aktywnością cen, to może okazać się, że zebrane przez Ciebie dane, dezaktualizują się, zanim ustalisz na ich bazie ceny na swoim produkcie.
Jeżeli chcesz wprowadzić dynamiczne ustalenie cen do Twojego e-commerce, musisz wdrożyć aplikację do monitoringu i automatyzacji cen do swojego biznesu. Najprostszym sposobem, aby zacząć przygodę z dynamic pricing, jest kontakt z opiekunem LivePrice. Podczas rozmowy telefonicznej, pracownik zbada Twoje potrzeby, dostosuje i wyceni system, aby był maksymalnie użyteczny dla Ciebie. Kwestie technicznej implementacji narzędzia możesz zostawić w rękach doświadczonego zespołu technicznego LivePrice lub możesz wdrożyć system samodzielnie na bazie otrzymanego pliku wynikowego.
Możesz wypróbować system LivePrice. (LINK: https://liveprice.pl/wyprobuj-za-darmo/) bezpłatnie przez 14 dni na wybranych przez siebie marektpalce’ach.