Strony internetowe - czy warto założyć i jakie są rodzaje?

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 11 sierpnia 2022

Obecnie w sieci działa prawie 1,9 miliarda stron internetowych. Chociaż dla amatorów strony internetowe różnią się od siebie tylko wyglądem, to tak naprawdę wyróżniamy różne rodzaje witryn. Przedstawiamy te najpopularniejsze i radzimy, którą warto założyć.

 

Strony www - strona wizytówka i landing page

 

Jest to podstawowy rodzaj strony i równocześnie najmniej skomplikowany rodzaj witryny. Inaczej nazywamy ją stroną docelową – jest to pierwsza strona, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w odpowiedni link czy baner. Po załadowaniu strony odwiedzający zobaczy stronę produktową, stronę usługodawcy albo danej firmy. W zależności od naszych potrzeb użytkownik może również po kliknięciu trafić na stronę z formularzem kontaktowym albo rejestracyjnym.

 

Czy stronę wizytówkę można założyć samemu?

 

Strony internetowe tego rodzaju, jak już wspomnieliśmy, nie należą do skomplikowanych – wiele osób tworzy je samych przy pomocy dostępnych za darmo kreatorów. Jeżeli jednak chcemy, żeby strona odniosła zaplanowany skutek i skłoniła klienta do skontaktowania się z nami albo wypełnienia formularza, to warto skorzystać z pomocy specjalistów.

 

Agencje tworzące strony internetowe zadbają o odpowiednią budowę i funkcjonalność takiej strony. Stworzenie strony www, nawet tej prostej, może się w końcu okazać zbyt trudne dla amatora.

 

Strona firmowa

 

Ponieważ przeważająca większość klientów, szuka dzisiaj informacji o firmie w Internecie, to strona firmowa jest obecnie koniecznością dla każdego biznesu. Brak obecności w Internecie jest obecnie postrzegany jako podejrzany, a dodatkowo stracimy przez to mnóstwo klientów. Na takiej stronie użytkownicy powinni znaleźć podstawowe informacje o firmie: jej historię, zakres działalności, ofertę, dane kontaktowe. Oprócz tego dobrze jest zadbać o zdjęcia produktów, które sprzedajemy czy naszych realizacji.

Co nam da strona firmowa?

 

Strona dla firmy da nam przewagę nad konkurencją, zwiększy naszą wiarygodność i pomoże nam dotrzeć do szerokiego grona klientów. Możemy ją również połączyć z naszym sklepem internetowym albo blogiem, co jeszcze zwiększy jej zasięg. Strona firmowa nie musi być też bardzo rozbudowana – wystarczy kilka dobrze skonstruowanych zakładek, które będą pełne merytorycznych tekstów.

 

Sklepy internetowe – witryna eCommerce

 

Jest to strona internetowa, której celem jest nie tylko przedstawienie informacji o firmie – tutaj chodzi nam głównie o sprzedaż. Sklep internetowy to rozwiązanie dla sklepów stacjonarnych, które chcą zwiększyć swoje zasięgi, ale również dla marek, które są obecne tylko w Internecie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasza sprzedaż nie ma praktycznie żadnych granic – przesyłki możemy wysyłać na skalę krajową, europejską albo światową.

 

Sklep internetowy wymaga pomocy specjalistów

 

Taka strona wymaga większej wiedzy i znajomości marketingu, sprzedaży i programowania. Agencje tworzące strony internetowe zadbają o elementy jak na przykład certyfikat SSL, dzięki któremu nasi klienci będą mogli być pewni, że dane z ich karty kredytowej są bezpieczne.

 

Ważna jest tutaj również odpowiednia budowa stron i odpowiednich kategorii, które ułatwią klientowi poruszanie się wygodnie po stronie. Dodatkowo niezbędna jest wyszukiwarka, zdjęcia o odpowiedniej jakości oraz dokładne opisy produktów zgodne z zasadami pozycjonowania. Dla klientów ważne też będą dostępne opcje płatności (PayPal, BLIK) oraz wysyłki (InPost, kurierzy).


Strona dla firmy - blog

 

Nie są to blogi, które znamy sprzed dekady – pamiętniki online, w których dzieliliśmy się swoimi przemyśleniami. Dzisiaj blog to potężne narzędzie marketingowe, które może skierować na naszą stronę duży ruch. Blogi firmowe to strony dla firm, na których można publikować artykuły specjalistyczne dotyczące naszej działalności. Eksperckie treści i porady podkreślą wiarygodność naszej firmy czy marki i pomogą nam uzupełnić media społecznościowe.

 

Kluczowe jest tutaj regularne publikowanie treści – co najmniej kilka artykułów na miesiąc. Takie strony internetowe powinny się również odznaczać wysokim poziomem merytorycznym i zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

 

Portale internetowe

 

Na pewno codziennie odwiedzamy takie portale: składają się one z aktualnych wiadomości i newsów. Takie strony internetowe mogą zawierać też blog oraz katalogi stron internetowych czy banery reklamowe. Zazwyczaj są to portale należące do danego miasta albo regionu. Tworzenie strony www tego rodzaju to zdecydowanie zadanie dla firmy znającej się na stronach internetowych.

 

Tworzenie stron internetowych – czy jest konieczne?

 

W przypadku 99% firm i marek odpowiedź brzmi: tak. Stworzenie strony www to najprostszy i najtańszy sposób reklamy. W ten sposób możemy przedstawić naszą markę, produkty, usługi, pomóc naszemu klientowi w kontakcie czy rejestracji. Posiadanie strony internetowej daje nam też przewagę nad konkurencją.

Projektowanie stron www może być jednak przytłaczające, szczególnie jeżeli zależy nam na ich jakości, dlatego zalecamy zatrudnienie agencji interaktywnej. Takie agencje tworzące strony internetowe mają duże doświadczenie w projektowaniu stron www, które przełoży się na liczbę klientów, która do nas trafi.