Pozycjonowanie strony internetowej - na czym polega i czy warto?

Wojtek Kułaga
Wojtek Kułaga
Kategoria obyczaje · 2 stycznia 2020

Wiele firm starających się oferować swoje produkty i usługi za pośrednictwem nowoczesnych kanałów sprzedaży (a takim z pewnością jest internet), nie docenia potęgi pozycjonowania. To właśnie dzięki niemu klienci trafiają na naszą stronę po wpisywaniu nazwy produktu lub usługi. Poniżej przedstawiona zostanie krótka charakterystyka pozycjonowanie stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to ogół działań, których celem ma być zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej pochodzącego z wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Klient wpisujący w wyszukiwarce interesującą go frazę, na przykład "rower", skupi się na wynikach, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki, w praktyce na pierwszych kilku pozycjach. To właśnie strony znajdujące się na wysokich pozycjach przyciągają najwięcej ruchu i - tym samym - generują największą sprzedaż. Wysokie pozycje najlepiej świadczą o skuteczności działań SEO.

Jak dobrze pozycjonować strony WWW?

Aby nasza strona była odpowiednio wypozycjonowana, musimy zadbać o kilka podstawowych elementów:

  • najważniejsze w procesie pozycjonowania strony internetowej są treści, które powinny być tworzone zgodnie z zasadami SEO - chodzi przede wszystkim o odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi, właściwe dobranie nagłówków itp.;
  • prawidłowo ustawione elementy meta strony;
  • zoptymalizowana szybkość i "waga" strony - szczególnie pod kątem urządzeń mobilnych;
  • zbudowanie odpowiedniego zaplecza linków zewnętrznych, najlepiej z dobrych źródeł.

Zalety pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych jest znane w branży marketingu internetowego od paru lat i od tego czasu jest coraz częściej wykorzystywane do zbudowania odpowiedniego profilu firmy w internecie. Obecnie większość sprzedaży odbywa się właśnie za pośrednictwem internetu. Konkluzja jest więc stosunkowo jasna dla wszystkich - wyższa pozycja w wyszukiwarce jest przekłada się na więcej odwiedzin. A większa liczba odwiedzin prowadzi do większej sprzedaży, a tym samym zysku. Należy jednak pamiętać, iż strona która została raz dobrze zoptymalizowana, nie będzie na szczycie listy przez całą wieczność. Pozycjonowanie strony internetowej to proces ciągły, wymagający odpowiednich umiejętności oraz cierpliwości.