Transmisje online w internecie zmieniają rynek transmisji sportowych

Wojtek Kułaga
Wojtek Kułaga
Kategoria obyczaje · 15 października 2019

Jeszcze kilka lat temu transmisje na żywo z popularnych wydarzeń sportowych emitowane były praktycznie wyłącznie za pośrednictwem stacji telewizyjnych. Wzrost popularności płatnych transmisji online, które odbywają się w sieci przeniósł dużą część tych eventów z ekranów telewizorów na ekrany naszych komputerów, tabletów czy telefonów. Jesteś organizatorem gali lub turnieju sportowego? Wykorzystaj możliwości jakie dają płatne transmisje online w sieci i rozwijaj swój event.

Odwrót od TV

Do 2016 roku transmisje online nie cieszyły się w Polsce dużą popularnością. Owszem były pojedyncze podmioty takie jak np. KSW, której gale, począwszy od 2012 roku transmitowane były w systemie pay per view w Internecie, niemniej największe wydarzenia sportowe w naszym kraju transmitowane były w większości za pośrednictwem dużych stacji telewizyjnych. Trend odwrócił się w roku 2016, kiedy to technologia do live streamingu została oddana w ręce zwykłych użytkowników Internetu, którzy za pośrednictwem portali takich jak Facebook czy YouTube mogli tworzyć własne transmisje live i udostępniać je na swoim kanale.

 

Rynek transmisji online

Dziś szacuje się, że rynek transmisji online w USA osiągnie w 2021 roku 70 mld dolarów. Jest to o tyle dużo, że jeszcze w 2016 wyceniany był na 30 mld dolarów. W ciągu 5 lat a zatem, zdaniem prognostyków, urosnąć o 130%. Oczywiście, nie sposób porównywać rynku USA z naszym krajowym rynkiem transmisji online. Niemniej wzrost ten jest odczuwalny także przez nasze rodzime firmy, które od lat funkcjonują na rynku streamingu. Dziś coraz więcej istotnych wydarzeń sportowych zobaczyć możemy w Internecie. Także duże stacje telewizyjne, świadome zachodzących w umysłach widzów zmian, coraz częściej decydują się na udostępnianie transmisji wideo na żywo w systemie pay per view na swoich stronach.

 

Własna platforma pay per view

Transmisje online w Internecie otwierają zupełnie nowe możliwości, wszystkim organizatorom cyklicznych wydarzeń sportowych. Założyciele federacji i związków sportowych, którzy posiadają prawa do transmisji wideo za pomocą technologii do live streamingu mogą bowiem sami organizować i dystrybuować sygnał wideo do docelowych odbiorców, widzów i fanów. Nasze rodzime firmy, zajmujące się kompleksową organizacją transmisji online, mają już gotowe i co ważne sprawdzone technologie, umożliwiające budowę platform do live streamingu zindywidualizowanych pod konkretne wydarzenie lub wydarzenia. Platformy takie to strony, w ramach których kupić można nie tylko dostęp do transmisji na żywo, ale również dostęp do archiwalnych materiałów wideo, które często są poszukiwane przez fanów.

 

Jak zadbać o swój streaming?

Transmisje online prowadzone w modelu odpłatnej dystrybucji nie są wolne od problemów. Wraz z popularnością tej technologii rośnie bowiem liczba potencjalnych zagrożeń, które czekają na organizatorów live streamów.

 

#1 Elastyczne łącze

Elastyczne łącze to podstawa każdej popularnej transmisji online. Nawet prowadząc przedsprzedaż biletów nigdy bowiem nie wiemy ile osób zdecyduje się na zakup dostępu do transmisji. Najpopularniejsze transmisje w sieci, gromadzą przed ekranami serki tysięcy widzów, a skoki popularności, a tym samym obciążenie serwerów, mają miejsce bardzo często z godziny na godzinę. Nie można wyobrazić sobie gorszego scenariusza niż ten, w którym z powodu zbyt dużego zainteresowani, sygnał wideo z Twojego wydarzenia traci na jakości, a do tego nowi potencjalni klienci mimo zapłaty za subskrypcję czekają na dostęp do wideo.

 

#2 Player wideo i sprawdzone płatności pay-per-view

Produkcja sygnału i jego bezproblemowa dystrybucja to zadania jednego końca sznurka, na drugim znajduje się player wideo i system pay-per-view. Nawet najlepsza jakościowo transmisja spotkać może się z falą hejtu jeśli swojego zadania nie spełni player wideo, na którym odbiorca docelowy ogląda transmitowany materiał lub system pay-per-view, obsługujący płatności za subskrypcje.

 

#3 Kradzież sygnału

Kradzież sygnału szczególnie w przypadku płatnych transmisji online spędza sen z powiek ich organizatorom, którym zależy przecież na jak największej rentowności organizowanego streamingu. Niestety w sieci wciąż nie brakuje użytkowników, którzy wbrew regulaminom udostępniają bezpłatnie sygnał z odpłatnych transmisji wideo na swoim koncie. Największe transmisje online walczą także z atakami hakerskimi, które mają na celów paraliż serwerów, a w efekcie uniemożliwienie dystrybucji sygnału do użytkowników końcowych.

Jak zatem zadbać o bezpieczeństwo swojej transmisji online. Recepta jest względnie prosta, decydując się na wybór konkretnej firmy i konkretnego rozwiązania warto sprawdzić czy jest ono sprawdzone podczas realizacji dużych transmisji. Warto też poszukać w sieci opinii użytkowników o jakości danej transmisji.

Autor: https://streamonline.pl/