Jak uczyć się języka angielskiego biznesowego?

Wojtek Kułaga
Wojtek Kułaga
Kategoria obyczaje · 23 maja 2019

“Angielski biznesowy” to ogólny termin określający formalną różnorodność języka angielskiego używanego w profesjonalnych środowiskach pracy. Można też się uczyć języka obcego, który ma zastosowanie w konkretnych niszach zawodowych. Wtedy uczymy się specjalistycznego słownictwa.

Jeśli na przykład jesteś analitykiem finansowym, najprawdopodobniej będziesz się posługiwał ogólnym językiem angielskim w codziennej komunikacji. Jednak musisz też znać bardzo specyficzny żargon dotyczący rynków, statystyk i innych obszarów Twojego życia.

Jak wybrać szkolenia językowe?

Wybierając szkolenia językowe dla firm, zastanów się, w jakich sytuacjach będziesz najczęściej posługiwał się angielskim. Czy chcesz przyswoić ogólny język biznesowy czy specyficzny dla danej niszy. W większości przypadków, zarówno ogólny, jak i specyficzny język biznesowy będzie bardzo potrzebny w środowisku pracy.

Jak uczyć się efektywniej?

Ustal kilka jasnych celów. Pomyśl, czy dzięki płynnej znajomości angielskiego, masz dużą szansę na awans. Dzięki konkretnie zdefiniowanym celom, łatwiej utrzymasz motywację na dłuższą metę. Nauka przyniesie zdecydowanie lepsze efekty.

Realistycznie oceń, ile czasu będziesz potrzebował na naukę języka obcego. Obiektywnie sprawdzaj swoje postępy. Ludzie biznesu są zawsze zajęci. Czas jest zawsze wrogiem, zwłaszcza jeśli masz liczne zobowiązania rodzinne i zawodowe. Dlatego wyznacz realistyczne cele pod względem czasu, jaki możesz poświęcić na angielski i wyników, których możesz się spodziewać.

Staraj się powtarzać w każdej chwili słówka, które poznałeś na zajęciach. Po pewnym czasie efekty będą niesamowite.

Dlaczego warto wysłać pracowników na szkolenia językowe?

Jeśli jesteś przedsiębiorca, pamiętaj, że niezależnie od branży, w której działa Twoja firma, aby wkroczyć na rynek międzynarodowy, potrzebna jest dobra znajomość języka angielskiego. Podstawą rozwoju globalnej gospodarki jest dobra komunikacja międzynarodowa. Dlatego warto wysłać pracowników na zajęcia językowe, w szczególności z branżowego języka angielskiego. Jest niezwykle cennym i praktycznym narzędziem, ułatwiającym rozwój firmy.

Na szczęście teraz jest o wiele łatwiej. Wielu pracowników uczyła się już angielskiego w szkole średniej i na studiach. Jednak z pewnością nie przyswoili języka na tym samym poziomie. Każdy pracownik może mieć też zupełnie inne doświadczenia i historię, jeśli chodzi o naukę języka obcego. Ponadto ważna jest nie tylko znajomość ogólnego języka, ale też branżowego.

Poziomy języka angielskiego

Eksperci opracowali sześciostopniowy system nauki. A1 jest najniższy, tak naprawdę jest to nauka od zera. Następny poziom to A2, potem B1 i B2 (średniozaawansowana znajomość języka obcego),a na koniec C1 i C2 (biegła znajomość języka obcego). Organizując szkolenia językowe dla firm, zwróćmy uwagę na to, aby szkoła indywidualnie dopasowała drogę edukacji dla każdego pracownika. Przydatne będą tutaj testy weryfikacyjnego. Dzięki temu lektor wie, na jakim poziomie jest dana osoba. W ten sposób może przypisać poszczególnych pracowników do konkretnych grup.