Programy lojalnościowe stają się coraz bardziej popularne. Ilość ofert i programów marketingowych jest na tyle duża, że klientowi trzeba zaproponować coś specjalnego, by zyskać jego lojalność i zachęcić go do ponawiania zakupów. Z programów lojalnościowych korzystają nie tylko markety, ale też salony kosmetyczne, kawiarnie, salony spa. Spośród wielu możliwości wybierane są zarówno tradycyjne sposoby, jak i zupełnie nowoczesne, zyskujące przychylność klientów.
Naklejki, pieczątki, punkty – czy to wciąż w modzie?
Tradycyjne programy lojalnościowe mają się świetnie, gdyż wciąż wykorzystywane są przez wiele punktów. Coraz więcej właścicieli zaczyna jednak dostrzegać ich wady, które mają bezpośredni wpływ na obniżenie sprzedaży towarów i usług. Metody te zawodzą na wielu polach. Jednym z nich jest konieczność posiadania specjalnego folderu, w którym zostanie przybita pieczątka, naklejki natomiast bardzo łatwo zgubić. Z pomocą przychodzą rozwiązania nowoczesne. Skorzystanie z nich niesie mnóstwo korzyści dla firmy.
Czy tylko smartfon jest przyszłością programów lojalnościowych?
Korzystanie ze smartfonów staje się powszechne. Wiele osób traktuje swój telefon jako portfel, a obecnie może również zainstalować specjalną aplikację, która obsługuje programy lojalnościowe wybranych punktów. Jest to wygodne rozwiązanie, które jednak posiada kilka niedoskonałości. Wadą jest to, że aplikacje nie są obsługiwane przez każdy telefon, a przedsiębiorca musi zainwestować w specjalny sprzęt, dzięki któremu może skanować kod kreskowy lub kod QR z urządzenia. Dlatego przyszłością są karty lojalnościowe na kartach płatniczych. Takie połączenie pozwala naliczyć punkty za zakupy poprzez przyłożenie karty do terminala płatniczego. Rozwiązanie niezwykle wygodne, które nie wymaga noszenia dodatkowej karty w portfelu. Właściciel firmy może natomiast lepiej kontrolować swój biznes. Wirtualne karty lojalnościowe dają więcej szczegółowych informacji o zakupach klientów, dzięki czemu łatwiej jest zorganizować kampanie reklamowe, które do nich trafią.