Doświadczenie w branży internetowej uczy, że każda rzecz tu wykonana może być zrobiona lepiej. Dlatego nawet jeśli jesteś zadowolony ze swojej działalności i przynosi ona zyski, bądź pewien, że dodatkowe działania na Facebooku mogłyby Ci pomóc. Skuteczna kampania w mediach społecznościowych wymaga kilku sztuczek. Jakich?
Określ grupę docelową
Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić jest wybór grupy, do której chcesz dotrzeć. Nie da się skierować produktu, a już tym bardziej jego reklamy, do każdego. Oczywiście, może być ona skierowana do ogółu, jednak konkretna grupa stanowić będzie jedyny punkt odniesienia i zwiększy zyski. Mała grupa stanowi podstawę działania, oś, wokół której kręci się kampania danego produktu lub usługi. Reklama na Facebooku musi więc dotrzeć przede wszystkim do nich, a najpierw należy ich określić.
Bazuj na społecznościach lokalnych
Szansą na szybką i skuteczną kampanię jest marketing szeptany w mediach społecznościowych. Skoro bowiem określisz grupę docelową, możesz z powodzeniem zająć się promowaniem firmy wśród znajomych i grup lokalnych. To najszybszy przesył informacji – wykorzystanie czegoś lokalnego, by wzburzyć zainteresowanie i stać się nosicielem informacji pożądanej. Reklama na Facebooku musi więc zahaczać o temat lokalnie dostępny grupie docelowej, choć nie tak hermetyczny, by nie mógł być odniesiony do ogółu. Wówczas trafi on do każdego, kto interesuje się daną kwestią.
Korzystaj z mikroinlfuencerów
Dobrym sposobem na reklamę na Facebooku jest korzystanie z influencerów. Jednak współpraca z wielkimi gwiazdami internetu jest nie tylko droga, ale i często nieopłacalna. Dlatego warto szukać mikroinlfuencerów – osób, które mają wpływ na małą, znów lokalną społeczność, która na dodatek wpasowuje się w profil klienta z Twojej grupy docelowej. Wówczas bodźce, które otrzymuje trafiają do niego z kilku miejsc i w efekcie jego reakcja na produkt jest zdecydowanie większa.