Poważne konferencje, eventy, sympozja czy też seminaria muszą uwzględniać wiele czynników, które wpływają na ich profesjonalną organizację. Jednym ze stałych punktów każdej liczącej się konferencji są gadżety i upominki reklamowe. Stały się one na tyle popularnym elementem zorganizowanych spotkań, że właściwie nietaktem byłby ich brak i świadczyłby on o dużym niedopatrzeniu. Jakie powinny być gadżety reklamowe? Kiedy okażą się korzystne dla obu stron konferencji? Sprawdźmy.
Poważne konferencje, eventy, sympozja czy też seminaria muszą uwzględniać wiele czynników, które wpływają na ich profesjonalną organizację. Jednym ze stałych punktów każdej liczącej się konferencji są gadżety i upominki reklamowe. Stały się one na tyle popularnym elementem zorganizowanych spotkań, że właściwie nietaktem byłby ich brak i świadczyłby on o dużym niedopatrzeniu. Jakie powinny być gadżety reklamowe? Kiedy okażą się korzystne dla obu stron konferencji? Sprawdźmy.
Przydatne podczas konferencji
Pierwsza ważna zasada dotycząca cech gadżetów reklamowych rozdawanych gościom podczas konferencji dotyczy ich przydatności podczas samego spotkania. Upominki powinny ułatwiać udział w konferencji. Idealnie sprawdzą się smycze reklamowe, które ułatwią uczestnikom konferencji poruszanie się po obiekcie, w którym się ona odbywa. Można na nich zawiesić identyfikatory czy też karty-przepustki otwierające drzwi w budynku. Oczywiście, najbardziej powszechnym upominkiem, a jednocześnie najbardziej potrzebnym podczas konferencji jest długopis z grawerem, który umożliwi gościom zapisywanie notatek, będąc jednocześnie najbardziej skutecznym nośnikiem treści marketingowej. W przypadku kiedy uczestnicy konferencji pracują na komputerach, dobrym posunięciem będzie rozdanie usb z logo firmy, na którym będzie można zapisać stan pracy poczynionej na konferencji. Generalnie istnieją specjalne gedżety reklamowe które mają dużą przestrzeń przeznaczoną pod nadruk reklamowy przykładem może być pendrive karta z nadrukiem.
Przydatne po konferencji
Ważne jest żeby upominki rozdawane podczas konferencji były przydatne również po jej zakończeniu bo to wydłuży potrzebny efekt od reklamy. Chodzi o to, żeby nie zostały wyrzucone do śmieci. Jeżeli będą przydatne to będą również i używane. Uczestnicy, którzy będą używać owych gadżetów podczas codziennego funkcjonowania, staną się swoistą formą reklamy danej marki, z którą będą docierali do wielu osób z własnego otoczenia. Wszystkie trzy gadżety, które zostały wymienione stanowią przedmioty, które na pewno okażą się przydatne po zakończeniu konferencji i istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą powszechnie użytkowane stając się nośnikiem treści marketingowej. Sięganie po alternatywne formy reklamy jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach, kiedy przeżywamy istny kryzys tradycyjnych form marketingowych, które się przeżyły i straciły swoją moc perswazji.