IIe kosztuje pozycjonowanie w Google? Sprawdzamy ceny!

Wojtek Kułaga
Wojtek Kułaga
Kategoria obyczaje · 18 stycznia 2019

Witryna internetowa to podstawowy kanał kontaktu z odbiorcą, a jednocześnie narzędzie promocji własnej marki. W sieci panuje jednak olbrzymia konkurencja, która może powodować, że nasza strona staje się niewidoczna.

Żeby móc przebić się przez konkurencję i zwiększyć dostępność swojej strony w propozycjach wyszukiwarki, należy przeprowadzać profesjonalne pozycjonowanie stron. Jest to proces wieloetapowy. Jak kształtuje się cennik pozycjonowania stron?

Strzeż się amatorów

Koszt pozycjonowania stron internetowych zazwyczaj ustalany jest indywidualnie. Na rynku można jednak znaleźć wiele firm czy osób, które oferują kompleksowe pozycjonowanie stron nawet za 100 zł. Oferta taka wydaje się być kusząca, ale tak naprawdę, każdy specjalista SEO odradzi korzystania z takich usług. Pozycjonowanie to proces wieloetapowy, długofalowy i zobligowany na rozmaite cele, które ustalane są indywidualnie. Jeżeli ktoś oferuje "osiągnięcie wysokiej pozycji i jej utrzymanie" w zamian za wynagrodzenie wynoszące 100 zł, to warto zapalić w sobie lampkę alarmową i dobrze zastanowić się czy rzeczywiście mamy do czynienia z profesjonalistą czy oszustem. Najwyższa skuteczność pozycjonowania warta jest zdecydowanie więcej. Niektóre agencje podają cennik jedynie za podstawowe usługi, które zwiększają ilość wyników dla pojedynczych fraz lub mają zapewnić miejsce poniżej pozycji 11. Stawki podawane są za miesięczną pracę i w zależności od ilości wyników wyszukań dla danej frazy kształtują się już od ok. 20 zł miesięcznie, do 300/400 zł. Pamiętajmy jednak, że są to koszty jedynie podstawowych działań, nie zaś kompleksowej strategii. Profesjonalne pozycjonowanie nastawione na osiągnięcie optymalnych wyników pracy, zobligowane na długoterminowy i wieloetapowy proces, wyceniane jest zazwyczaj indywidualnie.

Indywidualna wycena - co na wpływa na koszt pozycjonowania

Większość profesjonalnych agencji SEO ustala koszt indywidualnie, nie podając cennika. W każdym bowiem przypadku, zakres świadczonych usług może być inny, jak również specjalista SEO może mieć postawione różnorodne cele. Jednemu klientowi będzie zależało na osiągnięciu pierwszego miejsca w propozycjach wyszukiwarki, drugiemu miejsca w pierwszej trójce, a jeszcze inny zadowoli się dziesiątką. Rozmaita może być także ilość pozycjonowanych fraz. Samo pozycjonowanie też może mieć różnorodny charakter, co również wpływa na cenę. W jednym przypadku może być nastawione na osiągnięcie olbrzymiej ilości kliknięć z kilku fraz, w innym przypadku (tzw. szerokiego ogona) na równie olbrzymią ilość odwiedzin, które będą wynikiem pojedynczych kliknięć, ale pochodzących nawet i z kilkuset różnych fraz. Jest to zatem proces, który wymaga przybrania odpowiedniej taktyki w zależności od profilu pozycjonowanej strony, branży w jakiej działa klient, charakteru grupy docelowych odbiorców. Różnorodny może być też termin, w którym zakładany cel ma zostać osiągnięty. Istotna jest także konkurencja. Im jest ona mniejsza, tym łatwiej osiągnąć zamierzony cel SEO. Tak duża ilość zmiennych wpływa na fakt, że cennik pozycjonowania stron nie jest stały i w przypadku profesjonalnych agencji, nie można mówić o konkretnych stawkach. Zazwyczaj koszt pozycjonowania ustalany jest na podstawie ustalenia celu, dobrania taktyki, oszacowania stopnia trudności realizacji planu i okresu, jaki specjalista będzie miał na zdobycie wymarzonej pozycji.

 

Źródło: https://www.intellect.pl/blog/pozycjonowanie-stron-google-seo-kompendium-wiedzy/