Pozycjonowanie stron – nie takie straszne jak je malują

Wojtek Kułaga
Wojtek Kułaga
Kategoria obyczaje · 14 stycznia 2019

Każdy, kto choć przez chwilę pomyślał o założeniu własnej strony internetowej, prawie od razu zderzył się z magicznym hasłem: pozycjonowanie stron. Brzmi to bardzo skomplikowanie i ciężko powiedzieć, o co tak właściwie chodzi. Na szczęście, samo pozycjonowanie wcale nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje, a w dodatku, na ryku możemy znaleźć firmy, które zajmą się tym za nas.

Ale dlaczego w ogóle pozycjonowanie stron www jest takie ważne? To od niego zależy, na którym miejscu nasza strona widnieje w wyszukiwarkach internetowych. Jakie miejsca są najlepsze? Oczywiście te pierwsze. Jak wskazują badania, mało kto przechodzi na drugą stronę Google, by sprawdzić wyniki wyszukiwania, najczęściej odpowiedź znajduje na stronie pierwszej, a w dodatku z reguły jest to jeden z trzech pierwszych wyników.

 

Aby dobrze się wypozycjonować, należy sprawdzić, jak pozycjonuje się konkurencja, na jakich wynikach na najbardziej zależy oraz na których możemy dość szybko znaleźć się na szczycie. Pozycjonowanie bowiem zawsze zajmuje trochę czasu, ponieważ Google jest coraz mądrzejszym narzędziem i dokładnie sprawdza, czy dana strona pozycjonuje się pod odpowiednie frazy, czy może próbuje oszukiwać, byleby tylko znaleźć się u góry.

 

Nie mniej istotne w promowaniu własnej marki, są kampanie Adwords. Nie sprawią one co prawda, że od razu znajdziemy się piersi w wynikach wyszukiwania, ale za to zyskamy reklamę, która będzie wyświetlana na pierwszej stronie Googla i pomoże zbudować rozpoznawalność naszej firmy. Kampanie tworzone są pod konkretne słowa wyszukiwania i rozliczane PPC (Pay per Click – zapłata za kliknięcie). Dobra firma SEO monitoruje cały czas nadawaną reklamę, na bieżąco zmienia jej ustawienia pod obecne trendy i reaguje natychmiast, gdy pojawiają się problemy.

 

Równie istotne są kampanie w mediach społecznościowych – które również budują rozpoznawalność naszej firmy oraz pomagają wyżej wyskoczyć w wynikach wyszukiwania. Co prawda nie jako strona internetowa, na fanpage na Facebooku, ale stamtąd jest już prosta droga do zakupu oferowanych produktów. Reklama w mediach społecznościowych może opierać się o różne schematy np. docierać tylko do fanów naszego fanpage (niestety, posty niesponsorowane docierają tylko do niewielkiej części osób lubiących nasz profil), albo promować markę wśród znajomych fanów naszej strony lub szukać całkowicie nowych osób, w oparciu o konkretne kryteria jak wiek, czy zainteresowania.

 

Promowanie swojej firmy w Internecie nie jest trudne, ale zdecydowanie czasochłonne. Dlatego lepiej oddać to w ręce profesjonalistów, którzy zadbają o każdy szczegół kampanii.