Dzisiejszy człowiek żyje w dwóch światach - rzeczywistym i wirtualnym, przy czym czasem w tym drugim spędza więcej czasu. Kiedy przykładowo? Jak robi zakupy! E-commerce (handel elektroniczny) to aktualnie coś więcej niż technologiczny trend, to konieczność, by zaistnieć na rynku i być konkurencyjnym. Na szczęście rozumie to coraz więcej osób, a dla tych niezdecydowanych przygotowaliśmy zachęcający artykuł, w którym pokażemy, że handel w internecie to same korzyści!
Prawdziwe oszczędności
Tradycyjny sklep kojarzy się przede wszystkim z kosztami. Niezależnie, czy nam się powodzi, czy nie, czynsz musi zostać opłacony. A jak chcemy, żeby nasz punkt zlokalizowany był w centrum miasta, to możemy być pewni, że zapłacimy dość dużo. Wszystko oczywiście zależy od miasta (im większe, tym drożej), ale zasada pozostaje niezmienna - chcesz być widoczny, dostępny, w dobrym miejscu - płać!
Inaczej jest ze sklepem internetowym, bo z jednej strony nie musimy otwierać stacjonarnego stoiska, a z drugiej - nie trzeba martwić się o odpowiednią lokalizację czy późniejsze kłopoty związane z brakiem środków na opłacenie czynszu. Co więcej, nie ma też potrzeby, aby rozglądać się za własnym magazynem, ponieważ możemy korzystać z opcji “dropshipping”, gdzie producent będzie wysyłał nasze produkty z własnej lokalizacji.
Sprzedaż online bez granic
Sklep stacjonarny to bariery nie do przejścia, zwłaszcza geograficzne, bo nasi klienci pochodzą z najbliższych okolic. W przypadku sklepu internetowego zasięg naszej sprzedaży jest praktycznie nieograniczony, możemy więc mieć klientów z całego świata. Oczywiście, żeby tak było, musimy się postarać o odpowiednią promocję, ale nawet niedużymi środkami finansowymi i odrobiną chęci możemy zdziałać cuda. Zresztą tutaj bardziej od pieniędzy i budżetu reklamowego liczy się inwencja i kreatywne podejście do tematu.
Bez wychodzenia z domu
W przeszłości, gdy nie było innych możliwości, nikt nie zastanawiał się, myśląc: “jak dobrze by było, gdyby można było robić zakupy bez wychodzenia z domu”. Dzisiaj, gdy to jedna z opcji, coraz więcej osób wybiera właśnie taką możliwość, nie tylko oszczędzając czas, ale i dokonując trafniejszych wyborów. Dokładnie tak, trafniejszych, bo dzięki temu, że można w zaciszu domowym poprzeglądać na spokojnie oferty różnych firm, tym precyzyjniej dopasujemy produkt do własnych potrzeb.
Dodatkowe wsparcie
Właśnie ruszyliśmy, “odpaliliśmy” sklep internetowy i chcemy pozyskać jak najwięcej klientów. Początkowo idzie nieźle, ale później coś się zacina, nie do końca jest tak, jak być powinno. Taki scenariusz może się przydarzyć, bo handel online to czasem lepsze i gorsze dni, zresztą jak w wielu innych dziedzinach życia. W przypadku takich problemów warto skorzystać z możliwości, jakie oferują takie portale jak Allegro czy Ceneo. Mają ogromny zasięg, są popularne wśród internautów, więc możemy być pewni, że wystawiając swoje produkty na tych sprzedażowych platformach, zwiększymy swoje szanse na udaną transakcję.
A jak chcemy jeszcze bardziej zmaksymalizować swoje sprzedażowe powodzenie, to warto powierzyć przygotowanie i wypromowanie sklepu internetowego wyspecjalizowanej w tym firmie. Warto stworzyć sklep internetowy z mixedmedia, by zyskać pewność idealnie wykonanego projektu, nie tylko pod kątem technicznym i funkcjonalnym, ale również estetycznym. Sklep internetowy bowiem musi zachęcać i wyglądem, i łatwością obsługi, aby robienie zakupów było przyjemnością. Taki nabywca - pamiętający wcześniejsze pozytywne doświadczenia - nie tylko do nas wróci, ale i poleci innym osobom.