Prowadzisz swoją własną firmę, ale nie do końca wiesz, w jaki sposób mógłbyś dotrzeć do większego grona klientów? Nie jesteś osamotniony, gdyż mnóstwo właścicieli wszelkiego typu biznesów, wciąż ma problem z nakreśleniem strategii promocyjnej swojej firmy. Nie warto jednak z tym zwlekać ani chwili dłużej, ponieważ odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa, nawet na małą, lokalną skalę, może nam przynieść spore zyski. W jaki sposób sprawić zatem, aby liczba naszych klientów systematycznie wzrastała? Możliwości jest sporo, dzięki czemu każdy może znaleźć taką formę reklamy, która będzie najskuteczniejsza w przypadku jego działalności
Bądź widoczny!
Jeśli chcesz, aby o istnieniu Twojej firmy dowiedzieli się potencjalni klienci, musisz przede wszystkim zadbać o to, by Twoja siedziba była odpowiednio oznaczona. Chodzi tutaj oczywiście o wszelkiego typu szyldy czy banery z logo oraz nazwą firmy, które będą widoczne z ulicy. Dzięki temu, naszym klientom będzie zdecydowanie łatwiej do nas trafić, ale o istnieniu firmy dowiedzą się również przypadkowi przechodnie.
Reklama w prasie jest wciąż skuteczna
Wielu przedsiębiorców zdaje się zapominać o tym, jak istotną rolę odgrywa prasa lokalna w skutecznym reklamowaniu firmy. Nadal trafia ona do domów potężnej liczby osób, które są zainteresowane tym co dzieje się w ich najbliższej okolicy. Dlatego też, warto zainwestować w cykliczną reklamę na łamach jednej, lub też większej liczby gazet. Tym bardziej, że koszty w tym przypadku są z reguły stosunkowo niewielkie. Taka atrakcyjna graficznie notka reklamowa, która będzie się pojawiała w prasie systematycznie przez określony okres czasu, bez wątpienia zapadnie czytelnikom w pamięć, a to może wpłynąć na decyzję o skorzystaniu z naszych usług.
Tradycyjne ulotki reklamowe
Rezygnacja z posługiwania się ulotkami jako narzędziem promocji firmy nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza gdy zależy nam na jej lokalnym rozreklamowaniu. Oczywiście, w tym przypadku trzeba pamiętać o dwóch bardzo ważnych sprawach: o ich właściwym zaprojektowaniu oraz dystrybucji w miejscach, w których trafią do naszej grupy docelowej. Projekt ulotek najlepiej jest zlecić fachowcowi, pamiętając o tym, by każdy z elementów, który się na nich znajdzie był dobrze widoczny. Atrakcyjność pod względem wizualnym jest niezwykle istotna, ale musimy brać pod uwagę to, że najważniejsza w tym przypadku jest informacja, która znajdzie się na ulotce, dlatego musi być ona czytelna.
A dzięki ulotkom właśnie możemy poinformować naszych potencjalnych klientów między innymi o otwarciu firmy, ale także o nadchodzących promocjach, czy też wprowadzeniu nowych produktów i usług.
Darmowe gadżety dla potencjalnych klientów
Jak skutecznie przyciągnąć uwagę przypadkowych osób? Chociażby obdarowując je darmowymi gadżetami, takimi jak zawieszki zapachowe z logiem firmy, czy podkładki pod piwo z odpowiednią grafiką. Takie materiały promocyjne, wykonane z trwałego kartonu lub drewna, oferowane są na przykład przez firmę Eurofresh, która wyróżnia się ogromną dbałością o każdy szczegół. Możemy być zatem pewni, że stworzone przez nią zapachy samochodowe spełnią nasze oczekiwania, tym bardziej, że w jej ofercie znajdują się także usługi pakowania flow pack. Jeśli zatem, zamiast oklepanych już długopisów firmowych chcemy czymś zaskoczyć naszych potencjalnych klientów, warto postawić na przykład na choinki zapachowe Eurofresh.
Firmowa strona internetowa
Internet jest dzisiaj bez wątpienia najbardziej popularnym źródłem informacji, z którego korzystamy każdego dnia. Poszukując określonych produktów czy też usług, często w pierwszym odruchu sprawdzamy właśnie to, jakie podpowiedzi znajdziemy w sieci. Jeśli zatem zależy nam na tym, by potencjalni klienci dowiedzieli się o istnieniu naszej firmy, musimy stworzyć jej stronę internetową.
W związku z tym, że taka strona jest obecnie jednym z podstawowych narzędzi promocji każdego rodzaju firmy, powinniśmy zadbać o to, aby dobrze się prezentowała. Jej stworzenie musimy zlecić grafikowi, który może podpowiedzieć nam jakie rozwiązania będą dla nas korzystne. Cały czas jednak nadzorujmy wygląd oraz działanie naszej firmowej strony, tak by była ona przyjazna dla użytkownika pod każdym względem. Zadbajmy również, aby treści, które się na niej znajdą były przydatne dla naszych potencjalnych klientów i systematycznie uaktualniane.
Reklama AdWords
Wykupienie reklamy Google AdWords może być niezwykle skutecznym sposobem na dotarcie do konkretnej grupy klientów w naszej okolicy. Nie jest to bardzo droga forma promocji firmy, ale przynosi doskonałe efekty, dlatego na jej wykorzystanie decyduje się coraz większa liczba przedsiębiorców. Jest to reklama linków sponsorowanych, w ramach której możemy dokładnie sprecyzować jaki ma być zasięg jej wyświetlania, ale także w które dni i o jakich godzinach będzie się ona pojawiała na ekranach komputerów rożnych użytkowników. Oczywiście w tym przypadku musimy również dysponować własną stroną internetową, na którą będą odsyłani użytkownicy zainteresowani treścią reklamy.
Korzystaj z portali społecznościowych
Niewiele jest osób, które obecnie nie mają swojego profilu na jakimkolwiek portalu społecznościowym. Facebook, Twitter, Instagram czy Google Plus wciąż zwiększają liczbę swoich użytkowników, przez co stają się doskonałą platformą do promowania naszej firmy. Zdecydowanie warto skorzystać z tej możliwości, gdyż w ten sposób nie tylko nawiążemy lepszy kontakt z naszymi klientami, ale także możemy przyciągnąć uwagę zupełnie nowych osób. Wystarczy tylko zadbać o regularne udostępnianie interesujących treści, które mogą być opisem naszej oferty, aktualnych promocji czy pojawiających się nowości. Informacje na takich portalach rozchodzą się bardzo szybko, dlatego możemy wiele zyskać dbając o profil naszej firmy.