Transakcje w Internecie z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że możemy nabywać produkty szybko, bez konieczności udawania się do sklepu. Smartfony, tablety czy laptopy służą nam do przeglądania stron w środkach transportu, w drodze do pracy - jednocześnie podróż mija szybciej, a my ten czas możemy spożytkować, np. na zrobienie zakupów. Jak przyciągnąć klientów do naszego e-sklepu?
Rzetelne analizy cen
W Internecie znajdziemy mnóstwo porównywarek cen, jednak należy pamiętać, że nie zawsze podają one prawdziwe informacje. Opieranie się na danych z porównywarek może prowadzić do błędnych wniosków, a tym samym do nietrafnej polityki cenowej naszej firmy. Jeśli chodzi o sprzedaż online, konkurencja jest ogromna. Znaczące są także różnice cenowe, jeśli weźmiemy pod uwagę te same produkty. Jedynie rzetelne dane pozwolą nam na ustalenie takich cen, które przyniosą nam zysk, a jednocześnie będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Powinniśmy brać pod uwagę zarówno koszt pozyskania klienta, jak i sezonowość, sytuację na rynku.
Monitorowanie cen konkurencji
Bardzo przydatny - jeżeli zależy nam na zwiększeniu zysku z naszych produktów lub sklepu internetowego - jest monitoring cen konkurencji. Dzięki bieżącym informacjom z rynku, możemy optymalizować swoje ceny, a tym samym zwiększać przychody. Inteligentne narzędzia, jak np. dealavo, wykorzystują algorytmy, by dostarczać informacji o cenach naszej konkurencji, a także podpowiadać najkorzystniejsze rozwiązania dla naszej firmy.
Dzięki tym informacjom wiemy, które z produktów gwarantują nam łatwy zysk, a które są tańsze bądź droższe w porównaniu do konkurencji. Posiadamy rzetelne dane, które pozwalają nam na świadome ustalanie cen produktów. Dodatkowo, możemy ograniczyć wydatki związane z reklamowaniem naszej działalności, gdyż konkurencyjne ceny i tak przyciągną klientów.
Znajdźmy unikatową cechę
Dobrą praktyką jest uświadomienie klientów, że tylko nasz produkt pomoże osiągnąć im ich cel. Znajdźmy unikalną cechę, która wyróżnia nasze produkty czy usługi, a tym samym odróżnia nasz od konkurentów. Zakomunikujmy także, co zmieni się w życiu klienta po nabyciu naszych produktów/usług.