Jak wybrać profesjonalne meble biurowe?

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 27 lutego 2017

Jesteś na etapie urządzania biura i zastanawiasz się jakie meble wybrać? To dylemat wielu przedsiębiorców. Biurka i krzesła pracownicze można kupić w niemal każdym sklepie meblowym. Czy są to jednak profesjonalne meble biurowe? Otóż niekoniecznie.

Jakie meble biurowe są mi potrzebne?

W trakcie aranżacji biura jedno z pierwszych pytań jakie przejdzie Ci przez myśl to “Jakich mebli biurowych potrzebuję?”. Naturalnie nie ma na to jednej odpowiedzi, wszystko  zależy od charakteru przedsiębiorstwa jakie prowadzimy, ilości pracowników oraz przede wszystkim powierzchni jaką dysponujemy. Jeśli mielibyśmy wymienić tak zwane absolutne minimum, to przede wszystkim w biurze potrzebne są: biurka, krzesła biurowe oraz regały do przechowywania dokumentów. Bez tych trzech mebli nie ma mowy o prowadzeniu działalności. Naturalnie im większa przestrzeń i budżet tym na więcej możemy sobie pozwolić. Szafy, witryny, stoły konferencyjne i krzesła to też dopiero początek. W niektórych biurach, właściciele firm decydują się na takie wyposażenie jak komplety wypoczynkowe, meble modułowe, stoiki kawowe, a nawet barki. Tak naprawdę liczy się styl i praktyczność. Pamiętajmy, że biuro to miejsce pracy więc niezależnie od naszego gustu i upodobań musi być komfortowe i ergonomiczne. Bardzo ważne jest żeby dobrze czuli się w nim nie tylko interesariusze ale przede wszystkim pracownicy.

Jak wybrać dobry fotel biurowy?

 Prawdopodobnie najważniejszym meble w każdym biurze jest fotel biurowy. To niepozorne krzesło obrotowe, może ważyć na komforcie pracy, wydajności, a nawet zdrowiu pracowników. Wydaje Ci się, że przesadzamy? Pomyśl, że ktoś każe siedzieć Ci przez 8 godzin na niewygodnym stołku. Jak się wtedy czujesz? O czym myślisz? Dokładnie tak samo wygląda sytuacja w biurach, w których nie ma odpowiednich foteli biurowych. Ciężko skupić się na pracy i wykonywać swoje zadania efektywnie jeżeli jest nam po prostu niewygodnie.  Dobre krzesło pracownicze przede wszystkim posiada wszelkie atesty, a tym samym jest zgodne z normami unii europejskiej. Kolejny element to regulacja.  Każdy pracownik jest  inny, dlatego bardzo ważne jest aby fotele posiadały możliwość regulacji wysokości siedziska, odchylenia oraz wysokości oparcia, Inne niezbędne elementy to zagłówek, pięcioramienna podstawa oraz kółeczka do sprawnego poruszania się. Wybierając fotel idealny warto zwrócić też uwagę na kilka innych aspektów takich jak: materiały i jakość wykonania (unikajmy foteli zrobionych ze słabego plastiku), gwarancję producenta (powinna wynosić minimum 2 lata) oraz tkaniny z jakich wykonane są obicia (najlepiej żeby były odporne na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne). Zakup fotela biurowego powinniśmy traktować raczej jak inwestycję, a nie zbędny wydatek. Dobre krzesło od renomowanego producenta na pewno posłuży nam lata.

Gdzie kupić meble biurowe?

Jak nietrudno zauważyć wybór mebli biurowych może być niełatwym zadaniem. Oferta dostępna w sieci jest imponująca, ale czy na pewno realna? Niestety w internecie nie brakuje oszustów. Często nad zdjęciami mebli pracuje cały sztab grafików, tak żeby w prezentowanej ofercie wyglądały jak najlepiej. Skuszeni atrakcyjną ceną i solidnym wyglądem zamawiamy komplety mebli, które po kilku dniach trzeba z powrotem odsyłać ponieważ okazują się tanią “chińszczyzną”. Jak uniknąć tego typu, zbędnych problemów? Otóż najlepiej po meble biurowe wybrać się do sklepów stacjonarnych. Tylko oglądając i testując fotele na żywo, jesteśmy w stanie ocenić ich jakość. Dodatkowo w salonach ekspozycyjnych zawsze możemy liczyć na poradę fachowców, a czasem nawet pomoc w zaprojektowaniu całego biura. Zapraszamy do salonu meblowego w Krakowie firmy NoNameOffice