Nie tylko gramy. Konferencja Grasz? w ramach Ars Independent 2014

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 4 września 2014

Ars Independent zabiera głos w dyskusji o miejscu gier wideo we współczesnej kulturze!

Zapoczątkowana w zeszłym roku konferencja Grasz? była śmiałą próbą wpisania gier wideo w nurt krytycznego dyskursu o sztuce i mediach. - Grasz? to przestrzeń spotkania, inspiracji, prowokująca do refleksji na temat roli interaktywnego medium – dodaje Adam Andrysek, organizator konferencji.

Tegoroczna odsłona konferencji postara się odpowiedzieć na pytania wszystkich tych, dla których gry wideo to nie tylko „jarmarczna sztuczka”. W toku zaplanowanych wystąpień i dyskusji m.in. odkryjemy enigmatyczny świat sztuki komputerowej i demosceny (Maria Garda, UŁ), zapytamy czy gry mogą wyrażać bunt (Olaf Szewczyk, „Polityka”), dowiemy się czym jest miodność (Sos Sosowski, „McPixel”), a także ujawnimy jak gry manipulują naszymi emocjami (Marzena Falkowska, „Altergranie”).

Konferencja odbędzie się 23 września w godz. 12.00 – 19.00 w klubie festiwalowym Prokultura (ul. Jagiellońska 17a, Katowice). Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Pasjonatów wirtualnych światów powinna zainteresować również interaktywna wystawa w Galerii Miasta Ogrodów, prezentująca wybór awangardowych gier indie/niezależnych. Ponadto kontynuuacji doczekał się ciepło przyjęty w zeszłym roku przegląd machinimy, który przybliży to młode zjawisko z pogranicza filmu, animacji, wideo artu i gier wideo.

Organizatorem Ars Independent jest Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów.

Program konferencji:

12.00 – 12.30 | Maria Garda / Demoscena – awangarda kodu
12.30 – 13.00 | Anna Nacher / Gra wideo jako narzędzie sztuki krytycznej
13.00 – 13.30 | Łukasz Janczuk / Mity i prawda o pracy designerów gier
13.30 – 14.00 | Ela Rydzewska / Wizerunek gier i gracza, czyli wypędzamy demony stamtąd, gdzie ich nie ma
14.00 – 15.00 | dyskusja

15.15 – 15.45 | Olaf Szewczyk / Gry jako wyraz buntu
15.45 – 16.15 | Sos Sosowski / Co to jest miód i dlaczego nigdy nie ma go za mało?
16.15 – 16.45 | Błażej Żywiczyński / Jak gry do nas mówią i jak my ich słuchamy – zbyt krótki wywód o narracji
16.45 – 17.15 | Marzena Falkowska / „Clementine to zapamięta”: strategie kształtowania zaangażowania emocjonalnego w grach „The Walking Dead” i „The Wolf Among Us”
17.15 – 17.45 | Piotr Sterczewski / Czy czujesz się już jak bohater? O konsekwencjach przyjmowania roli w grach wideo
17.45 – 18.45 | dyskusja