Rozpoczął się konkurs na zdjęcie pt. „Mój ekodzień”. Do wygrania tablety i odtwarzacz mp3. Konkurs organizowany jest w ramach kampanii „Zrób prezent sobie i środowisku” przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Konkursowe fotografie można nadsyłać do 25 kwietnia br. Liczy się pomysł i „ekospostrzegawczość”. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę na znaczenie naszych codziennych nawyków, decyzji podejmowanych przy sklepowej półce czy podczas użytkowania domowych i biurowych sprzętów, dla stanu środowiska naturalnego.
Docenione będą te fotografie, których autorom uda się interesująco pokazać, jak w praktyce chronić przyrodę w domu, w pracy, na ulicy. Może z poczuciem humoru? Na pewno z poczuciem odpowiedzialności za planetę, na której żyjemy.
Wyjmowanie ładowarek z gniazdka, rezygnacja z używania trybu „standby” czy racjonalne zakupy to tylko przykłady działań, jakie na co dzień można podjąć, by chronić środowisko naturalne. Każdy może zdecydować co konkretnie w tej sprawie zrobi.
Organizatorzy kampanii zachęcają do robienia ekopostanowień z pomocą listy dostępnej na portalu kampanii. Także realizacja podjętych ekpostanowień może stać się inspiracją do ciekawego zdjęcia.
Do dokumentowania aparatem swoich ekonawyków zachęcają konkursowe nagrody. Laureaci pierwszego i drugiego miejsca otrzymają tablety. Na „brązowego medalistę” czeka odtwarzacz mp3. Kilkanaście wybranych przez jury zdjęć zostanie zaprezentowanych na wystawach w różnych miejscach w Polsce.
Zgłoszeń można dokonywać na stronie http://www.ekoprezent.org/konkurs .
Partnerzy kampanii:
Partnerzy wspierający: UN Global Compact, Pracodawcy RP, British Polish Chamber of Commerce, Partner Strategiczny: ŠKODA Polska, Partner Główny: ŠKODA Flota; Partner: Provident Polska, Firmy wspierające: Sodexo Polska, Cemex, Partnerzy merytoryczni: ŠKODA AutoLab, Szkoła AUTO ŠKODA, Partner medialny: Radio Zet Gold, Patron medialny: FLOTA, Media wspierające: Zielonalekcja.pl.
Organizator kampanii: Centrum UNEP/GRID-Warszawa jest ośrodkiem światowej sieci GRID (Global Resource Information Database), której celem jest wzmocnienie efektywnego zarządzania zasobami środowiska naturalnego na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym, przez gromadzenie, analizowanie i upowszechnianie danych o środowisku. Centrum jest rzetelnym partnerem jednostek samorządowych, oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Kampania „Zrób prezent sobie i środowisku”:
Głównym celem kampanii jest podniesienie poziomu świadomości społeczeństwa (w tym przedsiębiorców) w zakresie zmian klimatu i wpływu człowieka na te procesy, a także kształtowanie pożądanych postaw i zachęcenie do podejmowania działań przyjaznych środowisku.
Projekt obejmuje:
- portal wiedzy www.ekoprezent.org
- kampanię radiową (spoty i audycje radiowe) na antenach radiostacji grupy Eurozet;
- kampanię internetową w: Onet.pl; serwisach Eurozet, portalach Partnerów medialnych oraz innych mediów wspierających;
- kampanię prasową w mediach ogólnoinformacyjnych, branżowych i biznesowych;
- konkurs fotograficzny „Mój ekodzień”
- wystawy zdjęć (wyłonionych w konkursie) „Mój ekodzień”
- piknik edukacyjny- kampanię edukacyjną skierowaną do przedsiębiorców: seminaria dotyczące tematyki CSR, smart driving experience – cykl min. 20 imprez łącznie dla 240 osób
- tematyczny business mixer, dedykowany portal wiedzy.
Więcej na: www.ekoprezent.org