Pomysł na własny biznes

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 30 sierpnia 2013

Nie każdemu podoba się praca 8 godzin dziennie i posiadanie szefa. Marzenie o własnej firmie, choćby małej, nie jest jednak łatwe do zrealizowania. Ale jeśli tylko nie brak ci odwagi, warto spróbować. Trzeba tylko najpierw wszystko dokładnie przemyśleć. Od czego zacząć?

Zastanów się, co lubisz robić.

 

Zarabianie na robieniu tego, co się lubi to połowa sukcesu. I nie jest to jedynie utarty frazes. Jeśli praca sprawia człowiekowi przyjemność jest on bardziej efektywny i zaangażowany. Jeśli obecna praca nie daje ci satysfakcji, a pasją której oddajesz się bez reszty jest gotowanie, może warto się przekwalifikować? Nie musisz od razu otwierać wielkiej restauracji. Może to być bufet w lokalu znajdującym się niedaleko biur, mała pizzeria lub małe bistro serwujące domowe obiady. Jeśli natomiast twoją pasją jest szycie torebek czy własnoręczne tworzenie biżuterii – na początek możesz sobie dorabiać sprzedając produkty przez Internet i czekać, co z tego wyniknie.

 

Lokalizacja.

Pomysł pomysłem, ale jeśli zamierzasz działać w zakresie usługowo-handlowym niezmiernie ważny będzie wybór lokalizacji. Trzymajmy się przykładu gastronomii. Twój mały lokal nie będzie zauważalny, jeśli tuż obok znajdować się będą inne restauracje i bary. Zwłaszcza, jeśli będzie w nim serwowane dość zbliżone menu. Warto więc zwrócić uwagę na otoczenie i wybrać taką lokalizację, w której twój mały lokal będzie się wyróżniał.

 

Reklama dźwignią handlu.

Musisz pamiętać, że każdy, nawet najmniejszy własny biznes wymaga posiadania pewnego kapitału. I to nie tylko na np. wyposażenie lokalu i sprawy związane z rejestracją, ale też na reklamę. Jeśli zdecydujesz się na jakiekolwiek działania z dziedziny gastronomii istotną kwestią (zaraz obok odpowiedniej lokalizacji) jest rozreklamowanie lokalu. Masz małą pizzerię, ale klientów nie jest zbyt wiele? Pomyśl o ofercie z dowozem i zareklamuj się na jednym z portali typu pizza online. Twój mały bar nie może przyciągnąć klientów wśród pracowników pobliskich biur? Zorganizuj lunch serwis, wyjdź do klientów oferując kanapki lub sałatki w godzinach, kiedy przeważnie spożywane jest drugie śniadanie. Przychylnie spojrzą na twój interes jeśli jedzenie samo do nich przyjdzie.

 

W ramach posiadanego budżetu rozreklamuj swój lokal w prasie lokalnej i na serwisach internetowych. Ulotki również mogą być pomocne, zwłaszcza wrzucane do skrzynek okolicznych mieszkańców. Jednak pamiętaj, że jest to rozwiązanie najmniej ekologiczne, a owe ulotki często zaśmiecają chodniki i klatki.