Zastanów się, co lubisz robić.
Zarabianie na robieniu tego, co się lubi to połowa sukcesu. I nie jest to jedynie utarty frazes. Jeśli praca sprawia człowiekowi przyjemność jest on bardziej efektywny i zaangażowany. Jeśli obecna praca nie daje ci satysfakcji, a pasją której oddajesz się bez reszty jest gotowanie, może warto się przekwalifikować? Nie musisz od razu otwierać wielkiej restauracji. Może to być bufet w lokalu znajdującym się niedaleko biur, mała pizzeria lub małe bistro serwujące domowe obiady. Jeśli natomiast twoją pasją jest szycie torebek czy własnoręczne tworzenie biżuterii – na początek możesz sobie dorabiać sprzedając produkty przez Internet i czekać, co z tego wyniknie.
Lokalizacja.
Pomysł pomysłem, ale jeśli zamierzasz działać w zakresie usługowo-handlowym niezmiernie ważny będzie wybór lokalizacji. Trzymajmy się przykładu gastronomii. Twój mały lokal nie będzie zauważalny, jeśli tuż obok znajdować się będą inne restauracje i bary. Zwłaszcza, jeśli będzie w nim serwowane dość zbliżone menu. Warto więc zwrócić uwagę na otoczenie i wybrać taką lokalizację, w której twój mały lokal będzie się wyróżniał.
Reklama dźwignią handlu.
Musisz pamiętać, że każdy, nawet najmniejszy własny biznes wymaga posiadania pewnego kapitału. I to nie tylko na np. wyposażenie lokalu i sprawy związane z rejestracją, ale też na reklamę. Jeśli zdecydujesz się na jakiekolwiek działania z dziedziny gastronomii istotną kwestią (zaraz obok odpowiedniej lokalizacji) jest rozreklamowanie lokalu. Masz małą pizzerię, ale klientów nie jest zbyt wiele? Pomyśl o ofercie z dowozem i zareklamuj się na jednym z portali typu pizza online. Twój mały bar nie może przyciągnąć klientów wśród pracowników pobliskich biur? Zorganizuj lunch serwis, wyjdź do klientów oferując kanapki lub sałatki w godzinach, kiedy przeważnie spożywane jest drugie śniadanie. Przychylnie spojrzą na twój interes jeśli jedzenie samo do nich przyjdzie.
W ramach posiadanego budżetu rozreklamuj swój lokal w prasie lokalnej i na serwisach internetowych. Ulotki również mogą być pomocne, zwłaszcza wrzucane do skrzynek okolicznych mieszkańców. Jednak pamiętaj, że jest to rozwiązanie najmniej ekologiczne, a owe ulotki często zaśmiecają chodniki i klatki.