Katalog wytwórni wzbogaca się o albumy „Jedno wesele, dwa pogrzeby” i „2:1 dla dziewczyn”, które razem z wydaną wcześniej przez Thin Man Records płytą „PKP Anielina” składają się na nieformalną „mińską trylogię” Muzyki Końca Lata.
Obie płyty ukazują się w piątek 14 czerwca w odświeżonej szacie graficznej, z czterema dodatkowymi nagraniami, które wyczerpują pozapłytowy fonograficzny dorobek grupy. Wśród nich znalazły się takie koncertowe klasyki jak „Hej dziewczyno”, „Książę” i „Na ciebie czekałem”. Pulę zamyka kower piosenki Pawła Dunina-Wąsowicza „Sopel”, na koncertach MKL reklamowany jako „chwila dla fanów pogo”.
Ponadto odświeżeniu uległo brzmienie albumu „2:1 dla dziewczyn”. Płyta została poddana remasteringowi w cenionym hamburskim studiu Toma Meyera.
– Cieszę się, że cały nasz dorobek fonograficzny znalazł się w barwach bliskiej nam wytwórni, tym bardziej, że te trzy nasze pierwsze płyty układają się w jedną, spójną i chyba już zamkniętą opowieść – mówi lider Muzyki Końca Lata, Bartosz Chmielewski.
Na debiutanckiej płycie „Jedno wesele, dwa pogrzeby” z roku 2006 znalazło się 12 piosenek wcześniej zarejestrowanych na owianej lokalną sławą „strychowej demówce” (2002). Na krążku ścierają się wpływy piosenkowo big bitowe z elementami transu i mazowieckiej psychodeli. Płyta przyniosła grupie pierwsze rozpoznawalne przeboje w postaci singlowych piosenek „Żabi” i „Ja wiem mała”, ale też, za sprawą „Zmiany czasu” i ośmiominutowego utworu „Maliny, jeżyny, mech”, zwróciła uwagę fanów bardziej awangardowych brzmień. W nagraniach gościnie pojawia się Ania Brachaczek z zespołu BiFF.
Na wznowionej wersji płyty dodatkowo znalazły się nagrania dwóch big bitowych szlagierów MKL: „Hej dziewczyno” (fonograficzna premiera) i „Książę”, które zespół zrealizował przy okazji rejestrowania piosenek na składankę „Daleko od szosy”.
Drugi album zatytułowany „2:1 dla dziewczyn” (2007) to zdaniem wielu najbardziej melodyjna i przebojowa pozycja w dorobku tej mazowieckiej grupy. To z tej płyty pochodzi większość koncertowych przebojów zespołu takich jak „Ekstramocne”, „Dzidzia”, „Fenoloftaleina” czy „Chłopaki”. Album mocniej niż debiut nawiązuje do brzmień lat 60., choć podobnie jak i wcześniejszy krążek, jest silnie osadzony w realiach niewielkiej mazowieckiej miejscowości, w której życie młodzieży płynie leniwym nurtem, meandrującym głównie między sprawami damsko-męskimi. Na krążku gościnnie w sześciu utworach pojawia się Magdalena Turłaj, znana też jako Karotka (Kawałek Kulki, Żółte Kalendarze, Drekoty). Album został nagrany metodą „na setkę” w szubińskim studio Electric Eye.
Wznowienie płyty zawiera dwa dodatkowe nagrania w postaci utworów „Sopel” i „Na ciebie czekałem”. Pierwsza z tych piosenek to kower piosenki Pawła Dunina-Wąsowicza zarejestrowana na potrzeby składanki „Daleko od szosy”, druga, to jedna z najpiękniejszych ballad w dorobku Muzyki Końca Lata. Nowa edycja albumu została zremasterowana w niemieckim studiu Toma Meyera.
Oba albumy są już do nabycia w sklepach oraz w internecie. Można je też bezpłatnie odsłuchać na stronie zespołu - http://mkl.thinman.pl.