Rusza polska wersja platformy muzycznej VEVO

Redakcja
Redakcja
Kategoria muzyka · 17 maja 2013

WARSZAWA, 17 maja 2013 r. - VEVO, wiodąca platforma oferująca materiały muzyczne i rozrywkowe, wchodzi do Polski. Dla polskich wielbicieli muzyki wszelkiej maści oznacza to dostęp do ponad 75 tysięcy wysokiej jakości materiałów muzycznych, od teledysków, przez koncerty, po najświeższe wiadomości od zagranicznych i polskich gwiazd estrady.

 

“Cieszę się, że Polska dołącza do rodziny VEVO” – powiedział Nic Jones, wiceprezes VEVO. - „Stale poszerzamy grono artystów dostępnych na każde kliknięcie naszych użytkowników. Jestem przekonany, że dzięki obecności w serwisie artystów takiej miary, jak Brodka, LemON, Pezet, Tres.B, Afromental czy Honey, a także Rihanna czy Justin Timberlake, dajemy im dokładnie to, czego od nas oczekują, w takiej formie, jakiej sobie życzą i na takim urządzeniu, jakie sobie wybiorą bez względu na porę dnia czy miejsce” – dodaje Jones.

 

Do tej pory materiały VEVO były w Polsce dostępne tylko poprzez portal YouTube. Wejście serwisu do naszego kraju rozszerza jego dostępność o w pełni funkcjonalną stronę internetową VEVO.com, stronę mobilną oraz aplikacje na smartfony, iPady i konsolę Xbox.

 

Za pośrednictwem VEVO zarówno artyści, jak i fani, mogą dzielić się muzyką, którą kochają. W ten sposób platforma zapewnia spersonalizowane materiały dostępne zawsze, wszędzie i całkowicie za darmo. Listy odtwarzania są generowane na podstawie aktywności użytkowników w Internecie, np. na Facebooku. Internauci mogą także tworzyć własne playlisty i dzielić się nimi ze swoimi znajomymi poprzez ulubione portale społecznościowe. VEVO oferuje również materiały na żądanie oraz funkcję ciągłego odtwarzania video.

 

Dzięki intuicyjnej wyszukiwarce, poruszanie się po ogromnej bibliotece VEVO jest łatwe, proste i przyjemne. Znalezienie teledysków swojego ulubionego artysty, jego koncertów czy też innych materiałów jemu poświęconych trwa zaledwie kilka chwil.

 

Uruchomienie platformy dla polskich użytkowników zbiega się z festiwalem muzycznym The Great Escape 2013, którego Polska jest gościem specjalnym. VEVO, które od lat współpracuje z festiwalem, zapewni jego uczestnikom potężną dawkę muzyki sprowadzając do The Warren w Brighton dziewięciu brytyjskich wykonawców. The Great Escape to trzydniowy festiwal prezentujący wschodzące gwiazdy muzyki popularnej. Wszystkie koncerty będą nagrywane i udostępniane użytkownikom VEVO w formie materiałów na żądanie.

 

POCZĄTEK VEVO

 

Platforma VEVO powstała w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2009 roku. Jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników poszukujących wyjątkowych materiałów video i zainteresowanych tworzeniem własnych playlist. Platforma zyskała zainteresowanie przedstawicieli branży marketingu ze względu na szeroką grupę odbiorców oraz wysoką jakość publikowanej treści. VEVO jest także atrakcyjne ze względu na lepszą organizację powierzchni reklamowej w porównaniu do telewizji i innych platform internetowych. 

 

W ciągu pierwszych trzech lat firma zainwestowała w materiały muzyczne i oprogramowanie ponad 200 milionów dolarów, które bezpośrednio trafiły do właścicieli treści, artystów i kompozytorów piosenek, udostępniających VEVO licencje.

 

O VEVO
 

VEVO jest światowym liderem w dostarczaniu wyjątkowych materiałów muzycznych i rozrywkowych. Platforma jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Irlandii, Włoszech, Holandii, Nowej Zelandii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii poprzez stronę VEVO.com, stronę mobilną, aplikacje na smartfony
i tablety
(iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry Playbook), telewizję hybrydową (Xbox, Roku, Boxee) oraz odtwarzacze materiałów wideo. VEVO TV, nadający 24 godziny na dobę kanał muzyczny i video, jest także dostępny
w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie poprzez stronę VEVO.com i aplikacje dla systemu iOS, Android, Windows Phone, Xbox oraz Roku. W wybranych krajach VEVO udostępnia teledyski na stronach artystów poprzez portal Facebook, jak również współpracuje z innymi serwisami, takimi jak AOL, BET, CBS Interactive Music Group (obejmujący Last.fm, Metro Lyrics oraz MP3.com), Disney Interactive, Fuse.tv, Univision, Viacom Media Networks, Wenner Media oraz Yahoo! Music. Dodatkowo, dzięki współpracy z portalem YouTube, VEVO jest dostępne na ponad 200 rynkach, stale zwiększając swoją obecność na całym świecie.