Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co Jest Grane to dwa dni poświęcone muzyce w każdym z jej wymiarów – publiczność będzie mogła ją obejrzeć, posłuchać i kupić, a także porozmawiać o niej z artystami.
Targi odbędą się w dniach 26-27 listopada 2011 r. w Pałacu Kultury i Nauki w
Warszawie. Będą im towarzyszyć koncerty organizowane w Teatrze Dramatycznym i Café Kulturalna, prezentacje filmów muzycznych w Kinotece oraz wykłady i spotkania w PKiN, Teatrze Studio i Teatrze Lalka.
Dla fanów muzyki impreza będzie wyjątkową okazją do spotkań z ulubionymi artystami oraz do obejrzenia występów na żywo znanych muzyków i najciekawszych nowych wykonawców. Targowi goście będą też mogli zakupić muzykę w każdej formie i w specjalnych cenach i zapoznać się z szeroką ofertą wystawców.
– Mamy ambicję, aby Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co Jest Grane stały się prawdziwym świętem dla miłośników muzyki i dla całej branży muzycznej – mówi Ania Pruszyńska, szefowa promocji stołecznej redakcji „Gazety Wyborczej”. – Dla fanów muzyki szykujemy spotkania z artystami, premiery płytowe, koncerty i prezentacje oraz okazje, promocje i niespodzianki.
Do udziału w targach zostali zaproszeni m.in. wydawcy i sklepy muzyczne, instytucje kultury, organizatorzy koncertów i festiwali, media, operatorzy telefonii komórkowych, producenci instrumentów muzycznych i akcesoriów, specjaliści od produkcji imprez i przedstawiciele studiów nagraniowych.
Targowe dni będą zwieńczone koncertami, które zaprezentują przegląd polskiej sceny muzycznej i najważniejszych zjawisk ostatnich lat. To, co najciekawsze w rodzimej muzyce, zabrzmi podczas cyklu „Don’t Panic We’re From Poland”, scena elektroniczna zaprezentuje się podczas wieczoru przygotowanego przez Red Bull Music Academy.
Imprezie będą towarzyszyć branżowe spotkania i wykłady z udziałem m.in. zagranicznych dziennikarzy i przedstawicieli wielkich muzycznych imprez, jak amerykańskie South By Southwest czy brytyjskie Glastonbury. Panele dyskusyjne będą okazją do wymiany doświadczeń i zebrania praktycznych informacji dotyczących funkcjonowania rynku muzycznego, które mogą być cenne dla organizacji kulturalnych i dla wchodzących na rynek artystów.
Więcej informacji o imprezie jest dostępnych na stronie: www.targicojestgrane.pl
Pomysłodawcą i organizatorem Europejskich Targów Muzycznych Gazety Co Jest Grane jest Agora S.A. Współorganizatorem imprezy jest Miasto Stołeczne Warszawa.
Partner Konferencji: Instytut Adama Mickiewicza, partner muzyczny: Muzodajnia.
Patroni: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Gazeta Co Jest Grane”, „Metro”, AMS, Helios, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy, TVP2 , „Aktivist”, 4FunTv, „Exklusiv”, Emma.