Wrocławski Sound prezentujący muzyczne osiągnięcia twórców związanych z miastem Wrocław oraz integrujący lokalne środowisko artystyczne, odbędzie się w tym roku w dniach 20-23 października w Centrum Sztuki Impart we Wrocławiu. Współorganizatorem przeglądu od początku jego istnienia jest agencja Lion Stage Management.
Wrocławski Sound narodził się trzy lata temu z myślą o artystach tworzących w ramach zjawiska, które dzięki swej oryginalności nazwane zostało wrocławską, niezależną sceną muzyczną. Tegoroczna, trzecia edycja imprezy, jak najbardziej wpisze się w tę ideę i będzie ją kontynuować. – Ponownie udało się nam zaprosić kilkunastu znakomitych wrocławskich artystów, którzy na dwa dni zawładną przestrzenią Impartu – opowiada Tomek Lektarski z Lion Stage Management, Dyrektor Programowy i Artystyczny przeglądu. – Przygotowując program tegorocznej imprezy najważniejsza była dla mnie możliwość zaprezentowania szerokiego i różnorodnego spektrum wrocławskiej sceny muzycznej. Selekcja nie była wcale łatwa, gdyż Dolny Śląsk jest niezwykle bogaty w interesujących artystów. Mam wrażenie, że to artystyczne źródło jeszcze długo nie wyschnie i wystarczy na wiele kolejnych edycji imprezy – dodaje Lektarski.
W tym roku organizatorzy, czyli Centrum Sztuki Impart i Lion Stage Management, zdecydowali się zmodyfikować logotyp imprezy, powstała strona internetowa przeglądu, a prace nad projektem plakatu weszły już w ostatnią fazę. Po raz pierwszy zorganizowany został konkurs wrocławskiej sceny muzycznej pt. „Młody Wrocław”, adresowany do młodych zespołów muzycznych nie tylko z Wrocławia, ale całego Dolnego Śląska. W tym roku Wrocławski Sound rozrośnie się do czterech dni i wzbogaci o koncert galowy, a także merytoryczną debatę na temat szeroko rozumianej wrocławskiej kultury. Wzorem pierwszej edycji, wszystkie koncerty będą transmitowane na żywo za pośrednictwem internetu. Dzięki współpracy z Tomkiem Lektarskim udało się nam zmienić wizerunek Impartu jako miejsca przyjaznego debiutantom i muzykom daleko odbiegającym od muzyki środka – komentuje Anna Wołek, dyrektor CS Impart. – To dla nas szalenie ważna impreza. Przede wszystkim dlatego, że pozwala w kilkudniowym maratonie przyjrzeć się temu, co się w ciągu roku na dolnośląskiej scenie muzycznej zmieniło – kontynuuje.
Tradycyjnie już szczegółowy program przeglądu (wraz z zakwalifikowanymi dalej zespołami biorącymi udział w konkursie) ogłoszony zostanie na około miesiąc przed rozpoczęciem imprezy, czyli w połowie września podczas konferencji prasowej. Tymczasem, organizatorzy serdecznie zapraszają do odwiedzenia strony internetowej www.wroclawskisound.pl, gdzie można znaleźć m.in. galerie fotografii z koncertów poprzednich edycji Wrocławskiego Soundu i przypomnieć sobie ich niezwykłą atmosferę.