Album Roku (Rock)
Myslovitz - Korova Milky Bar
Kompozytor Roku
Robert Gawliński
Album Roku (Heavy Metal)
Sweet Noise - Czas Ludzi Cienia
Autor Roku
Robert Gawliński
Lech Janerka
Album Roku (Etno / Folk)
Justyna Steczkowska, Alkimja Luna Music
Album Roku (Piosenka Poetycka)
Grzegorz Turnau - Nawet
Grupa Roku
Wilki
Album Roku (Reedycje, Nagrania Archiwalne)
Republika - 1984 / Nieustanne Tango
Produkcja Muzyczna Roku
Anna Maria Jopek i Pat Metheny - Upojenie
Wokalistka Roku
Anna Maria Jopek
Album Roku (Hip-Hop)
Peja / Slums Attack - Na legalu?
Album Roku (Muzyka Alternatywna)
Lech Janerka - Fiu Fiu
Album Roku (Pop)
Wilki - 4
Wokalista Roku
Robert Gawliński
Nowa Twarz Fonografii
Kasia Klich
Najlepszy Album Zagraniczny
Red Hot Chili Peppers - By The Way
Piosenka Roku
Wilki - Baśka
Złoty Fryderyk za całokształt osiągnięć - Czesław Niemen
( ... i wielki RESPECT od całej redakcji Wywroty dla Pana Niemena)
Album Roku (Muzyka Dawna)
Jan Sebastian Bach – Sześć suit na wiolonczelę solo DUX
Ivan Monighetti - wiolonczela
Album Roku (Muzyka Kameralna)
Ignacy Jan Paderewski – Utwory na skrzypce i fortepian DUX
Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce, Waldemar Malicki - fortepian
Album Roku (Muzyka Solowa)
Fryderyk Chopin – Wydanie Narodowe – 12 Voluminów BeArTon
Ewa Pobłocka, Janusz Olejniczak, Piotr Paleczny, Krzysztof Jabłoński, Wojciech Świtała - fortepian
Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka i Jacka Kaspszyka
Piotr Perkowski – Piano Works Acte Préalable
Marcin Tadeusz Łukaszewski - fortepian
Album Roku (Muzyka Wokalna)
Karłowicz, Szymanowski – Pieśni DUX / Polskie Radio
Urszula Kryger – mezzosopran,
Katarzyna Jankowska – Borzykowska - fortepian
Album Roku (Muzyka Orkiestrowa)
Warsaw Philharmonic Archive (album 5 CD) CD Accord
Mozart, Schubert, Strawiński, Czajkowski, Britten, Beethoven, Szymanowski, Brahms
Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją
Carlo Zecchi, Paula Kletzkiego, Igora Markevitcha, Roberta Crafta, Igora Strawińskiego, Witolda Rowickiego, Karola Stryji
Album Roku (Muzyka Współczesna)
Baird, Knapik, Meyer, Penderecki, Zieliński DUX / PWM
Kwartet Dafo (Justyna Duda, Danuta Augustyn, Kinga Roesler, Anna Armatys)
Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej
Witold Lutosławski – Mi-parti, Krzysztof Meyer – Msza, CD Accord
Krzysztof Penderecki – Concerto grosso na trzy wiolonczele i orkiestrę
Ivan Monighetti, Adam Klocek, Kazimierz Koślacz - wiolonczela
Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Antoniego Wita
Jazzowy Album Roku
Tomasz Stańko - Soul of Things
Jazzowy Muzyk Roku
Tomasz Stańko
Fryderyk specjalny dla jazzu„Jazz w Polsce” – Antologia autorstwa wybitnego dziennikarza muzycznego Jana Borkowskiego i przyznać Polskiemu Radiu, wydawcy antologii, nagrodę pozakonkursową.
W kategorii "najlepsza płyta (heavy metal)" wybrano album grupy Sweet Noise, która odmówiła odbioru nagrody. Oto oświadczenie zespołu:
"Płyta "Czas Ludzi Cienia" jest wynikiem potężnej trzyletniej pracy, pasji i miłości do muzyki. Nie powstałaby gdyby nie wielka determinacja Sweet Noise i wiara w to, iż można w Polsce stworzyć doskonałą produkcję, i że fani muzyki w tym kraju czekają na rzeczy wyjątkowe i tylko na takie zasługują. Tworzenie tej płyty to walka z przeciwnościami losu i ludźmi z branży muzycznej, którzy zamiast pomagać temu projektowi rzucali kłody pod nogi i byli bliscy zablokowania projektu, na który czekały tysiące fanów Sweet Noise w całej Polsce. Sa również przyjaciele i osoby, bez których "Czas Ludzi Cienia" nie powstałby. Dziękujemy z całego serca Sylwii Lato, Bartkowi Rogalewiczowi, Vahanowi Bego, Adamowi Toczko, Jurkowi Owsiakowi, Ani Jopek, Piotrowi Kabajowi, Michałowi Wiśniewskiemu, zespołowi Tool, naszym rodzinom i ukochanym fanom SN ."Czas Ludzi Cienia" to bunt i wyzwanie rzucone polskiej branży muzycznej, która tonie w chorych układach, jest słaba, zblazowana i dawno straciła kontakt z fanami muzyki. Zbyt dużo rzeczy opiera się na korupcji, złodziejstwie i oszustwach. Okradani są artyści i słuchacze, którzy płacą za nijakie i słabe produkcje realizowane poniżej poziomu. Sztuka, i my artyści przestaliśmy się w tej grze liczyć. W następstwie tego, to nie od biznesmenów, ale od muzyków odsuwa się publicznośc.Tegoroczne Fryderyki zamiast być symbolem zwycięstwa są symbolem upadku. Ludzie przestali szanować te nagrody i nie wierzą im. Ma na to wpływ wiele złych i paranoicznych decyzji Akademii, z których śmieje się cała Polska. Jeżeli ta sytuacja się nie zmieni to muzyka w tym kraju przegra i upadnie jeszcze niżej. W zwiazku z tą sytuacją Sweet Noise zdecydował się nie przyjać Fryderyka za płytę "Czas Ludzi Cienia". Niech stanie się to symbolem naszej walki o uczciwość względem artystów i publiczności.
Respect For The Artists."