Najmłodsze lata u dziecka to idealny moment na kształtowanie jego wiedzy, podstawowych umiejętności czy właśnie zdolności do kreatywnego myślenia. W tym celu doskonałym narzędziem w rękach rodziców może być właśnie tablica magnetyczna dla dzieci, której zastosowanie może być bardzo szeroko rozumiane. Wystarczy, by sami rodzice uruchomili swoją wyobraźnię, a następnie wykorzystali swoje pomysły do zachęcenia maluchów do działania. Sprawdź, jakie pożyteczne cechy może mieć tablica dziecięca, a także jak można ją przykładowo użyć w swoim domu.
Pozytywne skutki dla dziecka
U większości dzieci można zauważyć chęć uzewnętrznienia się i wyżycia artystycznego, co nie musi być od razu oznaką wielkiego talentu malarskiego czy jakiegokolwiek innego estetycznego wyrazu. Wystarczą zwykłe chęci i dużo energii, by dziecko mogła swobodnie wykorzystać tablicę do różnych celów. Dzięki niej może malować, rysować i szkicować dowolne kształty, co bardzo dobrze wpływa na rozwój ich wyobraźni oraz zdolności manualnych. Wówczas uczy się również przestrzennego i niekiedy abstrakcyjnego myślenia, co następnie przydaje się w wieku dorastania.
Ponadto ćwiczenie literek albo cyferek może być uznane za bardziej interesujące, a powierzchnia tablicy magnetycznej może okazać się idealnym miejscem na ciągłe pisanie i mazanie. Poprawkom może nie być końca, a dziecko odczuwa sporą frajdę ze swawolnego mazania po tablicy. Co więcej, maluch, który zaczyna tworzyć coś sam poczuwa się odpowiedzialny za efekt, zaczyna się starać i realizuje swój cel do końca. Wszystko to także jest bardzo pouczające dla najmłodszych, dlatego jako rodzice koniecznie powinniście zaopatrzyć się w mniejszej wielkości tablicę mobilną, o której opowiadamy w dalszej części.
Tablica – cechy niezbędne
Jak wspomnieliśmy wcześniej najlepiej, gdyby była mobilna. Wtenczas można ją dowolnie przestawiać i przenosić z pokoju do pokoju, dzięki czemu jednocześnie dziecko może bawić się i uczyć wszędzie, a tablica nie wadzi przez resztę dnia w jednym pomieszczeniu. Mobilność to inaczej oznaka porządku, gdyż tablica nie musi znajdować się zamontowana w jednym miejscu, a może być transportowana w każdy inny kąt. Jej wielkość także powinna być dostosowana do wielkości i wieku Waszego dziecka, by nie była umieszczona za wysoko lub jej powierzchnia nie była za mała na wszelkie twórczości i naukę pisania dla malucha.
Suchościeralna powierzchnia jest najprostsza w utrzymaniu czystości, której mogą spokojnie dopilnować również dzieci. Natomiast kupowane markery do pisania powinny być przeznaczone do użytkowania przez dzieci, lecz nadal zobowiązuje to Was do zachowania ostrożności i pilnowania maluchów. Dodatkowe magnesy na tablice mogą przydać się, gdy będziecie chcieli wspólnie wywiesić na niej swoje dotychczasowe dzieła.
Zastosowanie tablicy dla dzieci
Moglibyśmy wymieniać tutaj mnóstwo pomysłów, a najważniejsza oczywiście jest zabawa. To właśnie dla przyjemności powinna służyć tablica magnetyczna, by dzieciaki mogła na niej rysować, malować i pisać, a rodzice ewentualnie odczytywać ich zamiary. Uśmiech na twarzy będzie gwarantowany podczas gier i zabaw z zastosowaniem tablicy mobilnej, a poza tym będzie mogła pomóc przy nauce dziecka podstawowych literek, cyferek albo pozostałych ważnych przedmiotów. Sami możecie również wpaść na inne rozwiązania oparte na użyciu tablicy dla dzieci.