Książka najlepszym przyjacielem Twojego dziecka!

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 21 września 2016

Masz dzieci? Chcesz wspierać ich rozwój emocjonalny oraz pomagać przejść przez trudne etapy rozwoju? Codziennie poświęć 20 minut na wspólne czytanie ze starszym dzieckiem, a najmłodszym czytaj na głos od pierwszych dni ich życia! Podarujesz wówczas swojemu dziecku najpiękniejszy prezent, który zaprocentuje w przyszłości!

Codzienne czytanie rozwija w dzieciach wyjątkowe umiejętności, które procentują lepszymi efektami w nauce i późniejszymi sukcesami życiowymi. Wydawać by się mogło, że czytanie nie ma wpływu na to, jak nasze dziecko się rozwija, ale to tylko pozory – czytanie od pierwszych dni życia i wpajanie dzieciom miłości do książek pozwala im o wiele lepiej radzić sobie z codziennymi problemami!

Jak czytanie wpływa na rozwój Twojego dziecka?

Liczne badania potwierdzają, że codzienne czytanie jest niezbędne do prawidłowego rozwoju każdego malucha. W pierwszych dniach życia, kiedy dopiero rodzi się więź pomiędzy dzieckiem a rodzicem czytanie pozwala zaspokoić podstawowe potrzeby najmłodszych maluchów, dając im poczucie miłości i niczym niezakłóconej uwagi. Czytanie uspokaja, pozwala wyciszyć się i daje silne bodźce rozwojowe. Z czasem, kiedy dziecko zaczyna świadomie postrzegać otaczającą je rzeczywistość, skupienie uwagi rodzica tylko na nim jest dla malucha szczególnie ważne.

 

U starszych dzieci czytanie ma ogromny wpływ na ich prawidłowy rozwój emocjonalny, uczy odróżniania dobra od zła, wpływa na rozwój wyobraźni oraz odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu do nauki samodzielnego czytania i pisania.

 

Czytanie jest najlepszą rozrywką, pomaga poprzez problemy bohaterów książek uczyć wrażliwości moralnej oraz tłumaczyć trudne sytuacje z codziennego życia. Dzieci utożsamiają się z bohaterami swoich ulubionych bajek i tak, jak oni stawiają czoła różnorodnym wyzwaniom.

 

Czytanie bajek opisujących daną sytuacją np. pójście bohatera książeczki do przedszkola lub szkoły, narodziny rodzeństwa czy codzienne kłopoty, które spotykają każdego malucha to doskonały sposób na naukę dziecka ważnych w życiu umiejętności oraz ogromna pomoc dla niego samego w trudnych rozwojowo momentach.

 

Bajki dla dzieci to prawdziwa skarbnica wiedzy i mądrości życiowych. Jeżeli szukasz tych najlepszych koniecznie sprawdź ofertę księgarni internetowej Lovebooks.pl, w której znajdziesz tysiące pozycji dla najmłodszych i nieco starszych dzieci. Lovebooks.pl gwarantuje Ci najniższą na rynku cenę i doskonały wybór różnorodnej literatury, wśród której każdy znajdzie coś dla siebie!