Brandon Mull gościem Festiwalu Literatury dla Dzieci!

Anna Bugajna
Anna Bugajna
Kategoria literatura · 1 kwietnia 2016

Amerykański pisarz znany przede wszystkim jako autor cyklu książek fantasy Baśniobór przyjedzie do Wrocławia na zaproszenie Festiwalu Literatury dla Dzieci oraz Międzynarodowego Festiwalu Kryminału. Spotka się z czytelnikami w pierwszym tygodniu czerwca 2016. Więcej szczegółów już wkrótce!

 

Spotkanie odbędzie się w ramach literackiego programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

 

Brandon Mull urodzony w 1974 roku imał się różnych zajęć: był między innymi aktorem komediowym, archiwistą i copywriterem. Jako dziecko miał psa, kota, konia i kilka złotych rybek (które wygrał na zabawie w szkole), a przez krótki czas nawet tarantulę (którą złapał w sąsiedztwie swojego domu). Obecnie mieszka w Utah z żoną, czworgiem dzieci i psem.

Zasłynął pięciotomowym cyklem Baśniobór, seriami Pozaświatowcy i Pięć królestw. Pierwsza część Baśnioboru ukazała się w 2006 roku i szybko weszła na listy bestsellerów. Do dziś ukazało się pięć tomów przygód Kendry i Setha, trwają prace nad ekranizacją cyklu. Po polsku (przekład Rafała Lisowskiego) opublikowano „Baśniobór” (W.A.B., 2011), „Baśniobór: Gwiazda Poranna wschodzi” (W.A.B., 2011), „Baśniobór: Plaga cieni” (W.A.B., 2012), Baśniobór: Tajemnice smoczego azylu (W.A.B., 2012), Baśniobór: Klucze do więzienia demonów (W.A.B., 2013). Mull jest ponadto autorem powieści Pingo i cyklu Wojna cukierkowa: Wojna cukierkowa (W.A.B., 2013), Wojna cukierkowa. Awantura w Salonie Gier (Wilga 2014). W 2013 roku Brandon Mull zapoczątkował uwielbiany na całym świecie cykl Spirit Animals – wyjątkową serię książek o Zwierzoduchach, która rozszerzona jest o grę komputerową.

 

W maju tego roku, nakładem Wydawnictwa Wilga, ukaże się przewodnik Baśniobór. Przewodnik opiekuna - pozycja obowiązkowa dla fanów cyklu.

 

Trzecia edycja Festiwalu Literatury dla Dzieci odbędzie się w: Gdańsku (10-14 maja 2016), Warszawie (18-22 maja 2016), Wrocławiu (30 maja – 5 czerwca) i Krakowie (7 – 12 czerwca 2016). Organizatorami są Fundacja Burza Mózgu oraz Fundacja Czas Dzieci. Więcej informacji na stronie: fldd.pl oraz na Facebooku.