Startuje 11. edycja Połowu organizowanego przez Biuro Literackie

Anna Bugajna
Anna Bugajna
Kategoria literatura · 21 marca 2016

Realizowany po raz jedenasty Połów skierowany jest do poetów przed debiutem książkowym. Celem projektu jest zauważenie i wyróżnienie najciekawszych młodych twórców oraz ułatwienie im literackiego startu. Wiersze laureatów trafią do tradycyjnego almanachu. Jego wydanie poprzedzi zaproszenie do udziału w warsztatach podczas 21. edycji festiwalu Biura Literackiego. 

 

W pierwszym etapie opiekunowie projektu: Dariusz Sośnicki i Marta Podgórnik, "wyłowią" z nadesłanych zgłoszeń 25 poetów, którzy spotkają się między 16 a 18 września na Warsztatach literackich. Po tych zajęciach wyłonionych zostanie 6-10 laureatów 11. edycji Połowu, z którymi przez kolejne tygodnie przygotowywane będą debiutanckie zestawy wierszy.

 

Połów promuje najciekawszych w danym roku autorów przed debiutem książkowym w Polsce. Oferuje możliwość pracy z uznanymi poetami, wyjątkową publikację oraz występ na tej samej festiwalowej scenie, co znani i wyróżniani krajowi i zagraniczni pisarze. Najlepsi z autorów będą mogli także liczyć na wydanie swojej debiutanckiej książki.   

 

Wśród najbardziej znanych uczestników Połowu znajdują się m.in.: Martyna Buliżańska, Sławomir Elsner, Katarzyna Fetlińska, Łukasz Jarosz, Szczepan Kopyt, Szymon Słomczyński i Julia Szychowiak. Ich debiutanckie książki nominowane były do licznych nagród literackich, również tych najważniejszych (Gdynia, Nike, Silesius), i wyróżniane wieloma z nich.  

 

Ostatnim dniem przyjmowania zgłoszeń będzie 19 czerwca 2016 roku. Każdy z poetów może przesłać tylko jeden zestaw składający się z 12-13 wierszy. Niekompletne lub niespełniające kryteriów zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zaproszenia do udziału w warsztatach zostaną przesłane na adres podany w formularzu.

 

 

Wyślij swoje zgłoszenie

http://portliteracki.pl/formularz/web/