Wszyscy znają Mikołajka – najsłynniejszego łobuziaka w historii literatury dziecięcej. Choć trudno w to uwierzyć, pierwszy „Mikołajek” ukazał się już w 1959 roku. Charakterystyczna – stworzona przez René Goscinny'ego i Jean-Jacquesa Sempégo – postać pojawi się po raz pierwszy w Polsce jako bohater serii zabawnych i przydatnych produktów.
Mimo, że „Mikołajek” skończył już ponad 50 lat, wciąż jest małym chłopcem, który lubi czytać historie o kowbojach, grać w piłkę, jeździć na wycieczki i spędzać czas z kolegami. Jego wizerunek to absolutny „must have” w nadchodzącym sezonie zimowym. Wszyscy fani przygód tego bystrego psotnika będą mogli otoczyć się jego światem, który przypomni dorosłym o beztroskim dzieciństwie, a dzieci z pewnością rozbawi.
„Paczka Mikołajka” to zarówno nowa książka wydawnictwa Znak, jak i ponad dwadzieścia produktów poświęconych bohaterowi Goscinny'ego oraz Sempégo, dostępnych wyłącznie w Empiku, m.in.: zegarów, budzików, poduszek, fartuchów, kubków czy podkładek. Została ona zaprojektowana specjalnie po to, aby przypomnieć wszystkim o małym chłopcu i jego przygodach. Przedmioty w czerwonej kolorystyce i świątecznych zestawieniach idealnie sprawdzą się zarówno jako prezenty, jak i ozdoba domu. Kolekcja „Paczka Mikołajka” będzie miała premierę 18 listopada.
Mikołajek przyszedł na świat 29 marca 1959 roku i od razu stał się kultowym bohaterem, którego przygody zostały zebrane w ponad dwustu miniopowiadaniach. Francuski ośmiolatek szybko podbił serca fanów na całym świecie i do dziś kolejne pokolenia czytelników wiedzą, że „Mikołajek” to uniwersalna opowieść dla dzieci i dorosłych.