Turcja na Warszawskich Targach Książki

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 27 kwietnia 2015

W tym roku odbędzie się już 6 edycja wiosennych Targów Książki. Tym razem zagoszczą one na Stadionie Narodowym w Warszawie. Wydarzenie potrwa od 14 do 17 maja i zgromadzi najważniejszych przedstawicieli branży, a przede wszystkim czytelników. W tak ważnym miejscu nie mogło zabraknąć również Turcji, która będzie promować swoje dzieła.

 

W kręgu tureckich książek

Dla amatorów tureckiej literatury będzie to prawdziwa uczta! Odwiedzający targi będą mieli okazję zapoznać się z dziełami klasycznej i współczesnej literatury tureckiej.

Bardzo ważnym dziełem promowanym na stoisku Turcji będzie stworzony przez tureckiego fotografa album na temat założonej z  inicjatywy  ks. Adama Czartoryskiego wsi Polonezköy w Turcji (inna nazwa – Adampol). Został on wydany przy finansowym wsparciu Ministerstwa Kultury i Turystyki Republiki Tureckiej.

Przedstawiciele Departamentu ds. Bibliotek i Publikacji  Ministerstwa Kultury i Turystyki przygotowali także nie lada gratkę dla orientalistów, jak i dla osób interesujących się samym mechanizmem translacji literatury. Na stoisku przybliżony zostanie program TEDA, służący promocji literatury tureckiej w innych krajach, który jest również bardzo pomocnym narzędziem dla tłumaczy książek tureckich.